Inkijk

Azobe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Inkijk

#1 , 07 dec 2020 08:50

Beste, wij hebben langs ons terrein een bos liggen, sinds corona hebben wandelaars zich een weg gebaand door deze bos met als gevolg dat er steeds meer wandelaars dit plekje hebben ontdekt. Het pad is helemaal plat gelopen met als gevolg dat wij achteraan ons terrein inkijk hebben, wat vroeger niet het geval was. Ik heb hier al wandelaars over aangesproken en zij lachen dit weg. Sinds kort vind ik ook afval op ons terrein. De eigenaar van dit bos ziet het probleem niet echt omdat hij ver weg woont er er geen last van heeft. Wat kan ik doen om hier een oplossing voor te zoeken ? Dit is geen officieel wandelpad (buurtatlas), ik veronderstel dat ik geen bord privé op iemand anders zijn eigendom mag plaatsen ? Ik heb geen probleem met wandelaars, maar als ik zie dat er afval achter gelaten wordt en dat er zelfs wandelaars met verrekijkers mijn tuin zitten te begluren, dan heb ik toch mijn bedenkingen. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 07 dec 2020 11:23

Je kan er niets aan doen. Het staat de eigenaar vrij om al dan niet wandelaars toe te laten in zijn bos.

Wat je kan doen: een afsluiting zetten om inkijk te blokkeren (haag, panelen, ...) of de eigenaar overtuigen om zijn bos af te sluiten of het bv aan u te verkopen zodat je t zelf kan afsluiten als t - zoals je schrijft - geen officieel wandelpad is.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”