regenafvoer gevel woning

Meulesteede143
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

regenafvoer gevel woning

#1 , 10 mar 2025 09:52

Op de gevel tussen onze woning en de woning van de buren staat al meer dan 50j een gemeenschappelijke regenafvoer naar de riolering.
Nu willen de buren hun opvang inwerken in hun nieuwe voorzetgevel en moet ik de afvoer verplaatsen op mijn gevel.
Zij hebben nu de aansluiting op de afvoer in het voetpad weggebroken en voorlopig met een flexibel op hun eigen afvoer aangesloten
Mag dit zomaar ?
Moet ik dan een nieuwe afvoer voorzien naar de riolering omdat zij een regenput en eigen afvoer voorzien ?
En voor wie zijn die kosten dan ??
Onze woning is verkocht in Januari en de akte verloopt volgende maand in April

mvg
X[ - gewijzigd door JurecaBE - moderator/color]

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2025 11:51

Valt volgens mij onder regelgeving ieder huis zijn aansluiting van afvalwater en regenwater. Die moeten inderdaad gescheiden zijn. Doe navraag bij uw gemeente.

Hebben enkele jaren geleden in familie soortgelijke problematiek gehad ... buur zei dat zijn 'beerput' via familiepand moest lopen.
Familiepand werd echter verbouwd alles vernieuwd en geen weet van extra aansluiting van buren ... Onze septische put was links terwijl het de buren van rechts waren die 'aanspraak' maakte op aansluiting.
Werden zelfs aangetekend in gebreke gesteld .... zaak werd door onze familie doorgegeven aan verzekeringen.
Na enkele jaren probeerden ze het nog eens zelfs met te betalen kosten voor eigen aansluiting.
Pas vorig jaar hebben de buren hun eigen aansluiting ( stond leeg - of werd gebruikt voor hun bouwvakkers - gezien bouwfirma) aangelegd...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”