Namens familielid..
We wonen in een appartementsgebouw dat beheerd wordt door een syndicus.
In het appartementsgebouw zijn er al meer dan een jaar problemen met de toiletten. Meerdere eigenaars ervaren dezelfde problemen, namelijk:
* Verstopte toiletten
* Rioleringsgeur: de geur in de toiletten wordt niet afgezogen. Integendeel, de lucht uit de leidingen wordt de toiletten ingeblazen.
Meerdere eigenaars hebben hierover contact opgenomen (via aangetekend schrijven) met de syndicus. De syndicus heeft, na aandringen, een loodgieter gestuurd die meldde dat de problemen privaat waren. Onze eigen loodgieter zegt dan weer dat de problemen gemeenschappelijk zijn.
Op de laatste algemene vergadering eind maart werd dit probleem opnieuw door meerdere eigenaars aangekaart. Er werd voorgesteld (off the records) om opnieuw een curage van de gemeenschappelijke buizen te doen midden april. Dit is echter niet gedaan geweest. Zo een curage gebeurt trouwens al jaarlijks en het haalt niets uit.
Wat kunnen wij doen, individueel of gezamenlijk met andere eigenaars, om dit probleem opgelost te krijgen?
Wat zijn de verplichtingen van de syndicus in dit verhaal? We zijn zelf eigenaars maar verhuurders in Brussel hebben minimale verplichtingen inzake veiligheid, gezondheid en uitrusting voor te huur gestelde woningen. Lijkt me dat dit hieronder valt...