effen terug na bezinking.
<<<De vastgoedmakelaar heeft aan de hand van de bijgebrachte stukken aangetoond dat hij zijn taak naar behoren heeft vervuld.>>>
<<<Ik hield eraan u dit te melden>>>
Men bedoelde hier de syndicus want het ging over zijn beheer.
Nu begrijp ik dat je zomaar een paar duizend euro uit het reservefonds mag nemen, zonder beslissing van wie dan ook, als voorschot voor een wanbetaler. (???)
Ik begrijp ook dat bij de trimesteriele opvraging geen rekening moet gehouden worden met het niet betaalde deel van het RF door de wanbetaler. (???).
Ik begrijp ook dat een wanbetaler toch een reserve kan aanleggen. (???)
Ik begrijp nu ook dat de opgevraagde voorschotten voor de liften niet in het RF moeten ingeschreven worden. (???)
De "voorgelegde stukken" zijn niet tegensprekelijk voorgelegd, dus in se niet rechtsgeldig (= "geldig in rechtsprocedures") vooraleer de klager ze onderzocht heeft.
Kosten wil ik niet maken en wat kan je anders doen dan je er bij neerleggen.
Dus gaat u de facto akkoord met de werkwijze van uw syndicus.
Ook ik hield eraan jullie dit te melden.
In een streekkrantje stond een artikel overgenomen uit Immovlan.
Het minderheidsforum schrijft er over "mystery clients"tegen discriminatie in vastgoed
<<<.... het minderhedenforum vindt die tuchtprocedure van het BIV echter niet geloofwaardig.>>>
<<< ...Doen ze dit niet, dan is hun deontologische code een lege doos.>>>
Onderaan het artikel staat info:
www.minderhedenforum.be
Na een bezoek aan die site blijkt dat die vereniging de werkwijze van BIV onmiddellijk en correct begrepen heeft. Waarom kan de wetgever dat niet?
Bron:
http://www.minderhedenforum.be/Minderhe ... inatie.htm
Iets anders , maar in feite het zelfde. Vorige week een felle discussie gehad met iemand. Deze weigerde klacht in te dienen, na een ernstige fysieke agressie in een grootstad, met als motivatie: "ze doen toch niets". Maar omdat er geen klachten zijn ... wordt niets gedaan omdat er officieel geen incidenten zijn.
@Boregard
1. Het feit dat je klacht heb neergelegd bij het BIV is een grote stap en zeer positief.
2. Het feit dat je je ervaring meedeelt via een forum is nog positiever (andere mede-eigenaars kunnen gebruik maken van je ervaring).
3. Het feit dat je niet verder doet, is spijtig maar begrijpelijk. Hier moet gewerkt worden om de mede-eigenaars dezelfde bescherming te geven als aandeelhouders binnen een vennootschap (= de procedurekosten worden voorgeschoten door de rechtspersoon vanaf het ogenblik dat +10% van de aandeelhouders een procedure starten tegen de rechtspersoon en/of zijn mandatarissen).
Persoonlijk heb ik dat alles begrepen in 2002. Maar omdat ik de technische mogelijkheden wel had (kennis - ervaring - tijd - geld, in die volgorde) heb ik de grote stap gezet in 2004 en het voorbeeld van David/Goliath gevolgd, rekening houdend met vonnissen van het type Salomon.
Momenteel komt in mijn VME het echte systeem langzamerhand naar boven EN grijpt justitie wel degelijk in. BIV heeft met de rug tegen de muur, nadat een assessor zich moest terug trekken (een advocaat van zijn kabinet was ook advocaat van de VME), mijn klachtendossier van 2002 heropend.