hoe kan ik stoppen als syndicus

syndicus
Topic Starter

hoe kan ik stoppen als syndicus

#1 , 08 jul 2009 22:11

Hallo,

ik ben momenteel syndicus van het gebouw als mede-eigenaar. Ik ben hier eigenlijk niet goed in en ik zou daar mee willen stoppen. Maar alle kantoren die ik aanschrijf of telefoneer willen ons niet in hun beheer opnemen. Vol, is de meest gehoorde reden nadat ze gehoord hebben dat ons gebouw in borgerhout ligt.

Bij de mede-eigenaars is er geen enthousiasme om het beheer over te nemen en ik wil er echt van af. Niet in het minst om dat ik binnenkort mijn eigendom van de hand ga doen.

Mijn vraag is de volgende, weten de mensen op dit forum hoe ik perfect legaal kan stoppen als syndicus zonder dat er een opvolger aangeduid is? Of hang ik hier voor de rest van mijn dagen aan vast (en moet ik misschien mijn overlijden faken :) )

Als er eventuele kantoren geïnteresseerd zijn om ons beheer over te nemen, please contacteer me.
alvast bedankt voor jullie antwoorden.

cheers

Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro

#2 , 08 jul 2009 23:12

Hallo,

ik ben momenteel syndicus van het gebouw als mede-eigenaar. Ik ben hier eigenlijk niet goed in en ik zou daar mee willen stoppen. Maar alle kantoren die ik aanschrijf of telefoneer willen ons niet in hun beheer opnemen. Vol, is de meest gehoorde reden nadat ze gehoord hebben dat ons gebouw in borgerhout ligt.

Bij de mede-eigenaars is er geen enthousiasme om het beheer over te nemen en ik wil er echt van af. Niet in het minst om dat ik binnenkort mijn eigendom van de hand ga doen.

Mijn vraag is de volgende, weten de mensen op dit forum hoe ik perfect legaal kan stoppen als syndicus zonder dat er een opvolger aangeduid is? Of hang ik hier voor de rest van mijn dagen aan vast (en moet ik misschien mijn overlijden faken :) )

Als er eventuele kantoren geïnteresseerd zijn om ons beheer over te nemen, please contacteer me.
alvast bedankt voor jullie antwoorden.

cheers

Bart
Ik vermoed dat er tussen u en de VME geen schriftelijke beheersovereenkomst met opzeggingsmodaliteiten bestaat?

Binnen dit scenario roept u een bijzondere algemene vergadering bijeen. Op de agenda zet u ontslag huidige syndicus en aanstelling nieuwe syndicus.

Tijdens deze vergadering neemt u ontslag.

Vanaf dat moment mag u geen enkele handeling meer in naam en voor rekening van de VME uitvoeren.

Ofwel stellen de eigenaars tijdens deze vergadering een nieuwe syndicus aan ofwel kan nadien elke mede-eigenaar een verzoek tot de vrederechter richten. Dit teneinde gerechtelijk een voorlopige syndicus aan te stellen.

Heeft u wel een overeenkomst met opzeggingstermijn, dan dient u deze te respecteren, tenzij de vergadering dit niet nodig acht.

defected

#3 , 13 jul 2009 17:00

Zoals hierboven al geschreven is kan je je ontslag geven op de volgende AV
(als die vastligt) of als je dat eerder wil een BAV bijeenroepen.
Heb je al eens bij Jalo beheer geïnformeerd (www.syndicusjalo.be) ? Voor zover ik gehoord heb nemen die zelfs gebouwen uit borgerhout aan :win

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”