Ik woon op de 1ste verdieping. Onder mijn appartement ligt de garage en onder mijn terras de 4 bergingen ook liggend in de garage.
Het lekt binnen in de 4 bergingen als het regent. Het terras moet dus open gebroken worden om die lekken te kunnen dichten.
Twistpunt: De aankleding van het terras heb ik zelf gedaan en het opnieuw bekleden zal ik ook doen. Maar bij het weghalen van de bankirai is gebleken dat er nog kleine tegels onder liggen. Voor wie is het opbreken van die tegels? Is dat voor de gemeenschap of voor de eigenaar van het terras.
De andere eigenaars zeggen uiteraard dat dat niet gemeenschappelijk is. Maar ik kan er ook niet veel aan doen dat mijn terras open gebroken moet worden. Omdat waarschijnlijk de oorzaak van de lekken voortkomt door slijtage van de beton. En dat is gemeenschappelijk. Ben ik dan diegene die alles moet betalen? Aan mijn terras was er niets fout. Door het te moeten openbreken is de bankirai beschadigd en kan niet meer terug gelegd worden.
Ik heb al van alles gelezen hieromtrent. En geraak er niet meer wijs uit. Zou u me eventueel kunnen helpen alsjeblieft...
Hartelijk bedankt.
Groetjes,
Hilde.