Pagina 1 van 2

syndicus reageert niet

Geplaatst: 24 sep 2011 11:47
door hippo
In mei ontvingen wij van onze syndicus de zgn. individuele afrekening van ons appartement.
Hierin zat een post water vervat, het waterverbruik van het afgelopen jaar van onze huurders.
Het bedrag dat hieraan gekoppeld was is echter onredelijk hoog en komt op geen enkele manier ook maar in de buurt van de tarieven gepubliceerd door de watermaatschappij.

Wij hebben hem hiervoor vruchteloos proberen op te bellen en te emailen.
Hierop hebben wij hem een fax gestuurd met de vraag om de rechtvaardiging hiervan te ontvangen onder de vorm van opgenomen meterstanden en de door de maatschappij aangerekende tarieven.
Hierop hebben wij ook geen antwoord gekregen.

Nu half september ontvingen wij een nieuwe aanrekening met de vraag binnen de 2 weken alles te betalen, samen met een nieuwe provisie.

Hoe gaan wij best verder? Ingebrekestelling? Nogmaals aangetekend vragen?

alvast bedankt voor alle hulp!

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 24 sep 2011 19:39
door roharro
Is het de eenheidsprijs van het water die verkeerd is? Of gaat het over de hoeveelheid verbruik? Heeft het appartement en individuele meter?
"Onredelijk hoog" is op zichzelf geen bewijs.....

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 25 sep 2011 10:43
door hippo
Het appartement heeft een individuele teller.

Maar we hebben helemaal geen verbruik doorgekregen, dus ook geen opgenomen meterstand. Hij rekent ons enkel een verbruik aan van meer dan 450€ (!!!!!) voor het 'waterverbruik van 2010'.

Wij willen van hem de rechtvaardiging hiervan onder de vorm van de opgenomen indexen van de watermaatschappij en de door de watermaatschappij gehanteerde tarieven.
Hoe gaan we nu best verder?

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 25 sep 2011 10:51
door mava105
Is dit een tussenmeter of een meter van de watermaatschappij? Indien diet laatste moet je de faktuur van deze maatschappij krijgen en niet van de syndicus.
Is het via de syndicus moet je een afrekeningsblad ontvangen van de maatschappij die deze tussenmeter opneemt. Je zal er begin en eindstand op kunnen zien. Een verbruik van 450 € is soms niet zo uitzonderlijk, zeker als er ergens een lekkende WC of kraan is. Dat kan fortuinen kosten.
Mijn zoon woont in een nieuwbouwappartement met in totaal 3 personen, en heeft een waterrekening van ongeveer 350 €. Dus uw rekening van 450 € met 1 lekkende kraan of WC lijkt me normaal in die situatie.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 25 sep 2011 16:28
door roharro
Is dit een tussenmeter of een meter van de watermaatschappij? Indien diet laatste moet je de faktuur van deze maatschappij krijgen en niet van de syndicus.
Is het via de syndicus moet je een afrekeningsblad ontvangen van de maatschappij die deze tussenmeter opneemt. Je zal er begin en eindstand op kunnen zien. Een verbruik van 450 € is soms niet zo uitzonderlijk, zeker als er ergens een lekkende WC of kraan is. Dat kan fortuinen kosten.
Mijn zoon woont in een nieuwbouwappartement met in totaal 3 personen, en heeft een waterrekening van ongeveer 350 €. Dus uw rekening van 450 € met 1 lekkende kraan of WC lijkt me normaal in die situatie.
De prijs van het water is de laatste paar jaar gestaag gestegen. Omvat nu ook de vergoeding voor vervuiling van de oppervlakte waters, dewelke nu dus niet meer apart moeten betaald worden.
Met drie bewoners betaal ik rond de 500 EUR per jaar. Dat kan nog veel meer zijn als drie personen dagelijks een ligbad nemen ipv een douche. (een (groot) ligbad dat men driemaal lat vollopen is heel veel water!!!)

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 25 sep 2011 22:48
door hippo
Het gaat niet om het bedrag in se, hoewel het 3 maal hoger is dan de voorbije jaren.

Het betreft een tussenmeter maar de syndicus geeft ons GEEN begin of eind meterstand en totaal geen berekening, enkel een bedrag te betalen voor waterverbruik.
Wij hebben hem dus via mail en via fax gevraagd om ons de meterstanden waarop hij zich basert heeft door te geven maar hij beantwoordt die niet en heeft ons nu dus een aanmaning gestuurd.

Is dit niet een van zijn taken om hierin transparantie te geven?
Lijkt mij anders op een blanco cheque...

Dus opnieuw onze vraag: hoe gaan wij verder gezien hij weigert hierop te antwoorden.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 25 sep 2011 23:22
door Vandebos
Aangetekend hierom verzoeken.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 26 sep 2011 22:49
door hippo
Kan ik hierin vragen dat die brief ook aan de beheerraad doorgegeven wordt?
Hoe pak ik het probleem aan dat er nooit geen reactie van zijn kant komt?

Wat met de kosten van aangetekende brieven? faxen? loping? ....

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 26 sep 2011 23:41
door Vandebos
Vermeld in het schrijven "kopie schrijven bezorgd aan voorzitter RME." Zend dit op per gewone post.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 28 sep 2011 17:13
door LSQ308
Waarom volg je het verbruik van jouw tussenmeter zelf niet wat nauwer op? Indien blijkt dat de meter te snel loopt laat je deze best nazien of vervangen.
450 € = ongeveer 90 m³ (indien er gedomicilieerden zijn).

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 28 sep 2011 21:41
door hippo
Wij wonen er zelf niet meer, het wordt verhuurd.
De huurder betaalt watervoorschotten en elk jaar maken wij dan de afrekening op basis van wat de syndicus ons doorgeeft.
Wij wensen de huurder ook een berekening te kunnen geven, daar heeft hij mi. ook recht op.
Maar daarvoor hebben wij dus de betreffende info nodig van de syndicus.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 29 sep 2011 10:25
door float
Spreek je RME aan, die kan normaal wat meer "druk" zetten.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 30 sep 2011 09:58
door hippo
Hoe geraak ik best aan het adres van de voorzitter? Via de syndicus vragen lukt niet schriftelijk, op telefoon en voicemail wordt ook niet geantwoord.

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 30 sep 2011 12:38
door float
Woont de voorzitter niet in het gebouw?

Re: syndicus reageert niet

Geplaatst: 30 sep 2011 18:23
door Franciscus
U bent eigenaar dan hebt u toch de verslagen van de AV