aanpassing basisakte
Geplaatst: 21 aug 2012 17:54
Geachte,
1: Op de algemene vergadering heeft men mij aangesteld als commisaris van de rekeningen.nu het tweede jaar.
Wij hebben in juni een algemene vergadering gehad en daar heb ik de syndicus opgemerkt dat we op onze spaarrekening(voor indien er grote kosten moesten zijn) gedurende nu al zestien jaar geen intresten hebben ontvangen,doch dit wuift hij weg.
Wat ik nu wel heb gekregen is een copy van een advocaat die de basisakte heeft aangepast ??,een rekening waar men u tegen kan zeggen,doch wij waren daar met de gemeenschap der eigenaars niet van op de hoogte en dit is ook niet op de algemene vergadering besproken.
is er een aanpassing geweest of wettelijk nodig?.
Moet hij zich niet kunnen verantwoorden voor zulke rekeningen,het gebeurt meer dat we een rekening ontvangen waar geen weet van is(herstellingskosten van schadegevallen die zich niet hebben vooorgedaan in onze gemeenschap).
2:
In onze basisakte staat dat ons gebouw uit twee delen bestaat en verdeeld is in blok 1 en blok 2.
Er zijn dus twee ingangen met telkens links en recht een ander huis nummer(dus ingang 1 met nummer a en b en ingang 2 met nummer c en d).
Is het mogelijk om deze te splitsen en het beheer zelf te doen in blok c en d.daar dit zo in de basisakte vermeld staat.
Hartelijk dank.
MVG
1: Op de algemene vergadering heeft men mij aangesteld als commisaris van de rekeningen.nu het tweede jaar.
Wij hebben in juni een algemene vergadering gehad en daar heb ik de syndicus opgemerkt dat we op onze spaarrekening(voor indien er grote kosten moesten zijn) gedurende nu al zestien jaar geen intresten hebben ontvangen,doch dit wuift hij weg.
Wat ik nu wel heb gekregen is een copy van een advocaat die de basisakte heeft aangepast ??,een rekening waar men u tegen kan zeggen,doch wij waren daar met de gemeenschap der eigenaars niet van op de hoogte en dit is ook niet op de algemene vergadering besproken.
is er een aanpassing geweest of wettelijk nodig?.
Moet hij zich niet kunnen verantwoorden voor zulke rekeningen,het gebeurt meer dat we een rekening ontvangen waar geen weet van is(herstellingskosten van schadegevallen die zich niet hebben vooorgedaan in onze gemeenschap).
2:
In onze basisakte staat dat ons gebouw uit twee delen bestaat en verdeeld is in blok 1 en blok 2.
Er zijn dus twee ingangen met telkens links en recht een ander huis nummer(dus ingang 1 met nummer a en b en ingang 2 met nummer c en d).
Is het mogelijk om deze te splitsen en het beheer zelf te doen in blok c en d.daar dit zo in de basisakte vermeld staat.
Hartelijk dank.
MVG