Pagina 1 van 1

Budget vanaf einde boekjaar tot AV.

Geplaatst: 29 jan 2013 17:58
door hajo
Het boekjaar loopt van 1.7. t/m 30.6.
De AV heeft plaats in de maand november, aldaar kan het nieuwe budget goedgekeurd worden. Echter zijn in de periode van 1.7. tot aan deze AV periodieke rekeningen voor b.v. verzekering gebouw, elektriciteit, tuinonderhoud etc. door de VME te betalen.
Verder moeten in deze periode reeds voorschotten (per kwartaal) door de ME's op de rekening van de VME gestort worden. Tot nu toe werden de betreffende bedragen voor het kwartaal 1.7. t/m 30.9. alsmede 1.10. t/m 31.12. in het budgetoverzicht opgenomen, en verder NIET afzonderlijk vermeld.

Vragen:
1)Moet e.e.a. in het verslag van de AV opgenomen worden, en dan met name ook de “periodieke betalingen en alleen maar deze”, dus geen “stilzwijgende verdere uitgaven”?

2) Moet het voorschot voor 1.7. t/m 30.9. alsmede 1.10. t/m 31.12. expliciet verwoord worden, en zo ja, hoe?

Dank voor reacties.

Groeten

Re: Budget vanaf einde boekjaar tot AV.

Geplaatst: 17 feb 2013 11:28
door hajo
Kan misschien iemand over zijn ervaring of de gang van zaken bij zijn VME iets schrijven?

Dank voor reacties.

Re: Budget vanaf einde boekjaar tot AV.

Geplaatst: 17 feb 2013 14:49
door LSQ308
Jaarlijks vermelden op de agenda van de AV, na het goedkeuren van de begroting : "bepalen kwartaalprovisies tot aan de eerstvolgende statutaire AV". Op die manier wordt het bedrag opgenomen in de notulen van de AV en stelt er zich geen probleem voor de opvragingen 1/7 en 1/10.