Syndicus: rechten en plichten
Geplaatst: 19 aug 2013 11:35
Wat zijn de rechten en plichten van een syndicus?
Kan de syndicus eenzijdig bepalen dat hij niet wenst te communiceren met huurders in een gebouw dat hij beheert?
Het gebeurt redelijk vaak dat defecten gemeld worden aan de syndicus en dat de syndicus hier niet op reageert omdat een huurder het probleem meldt.
Gemelde problemen gaan over gesprongen zekering waardoor waardoor er geen verlichting in de trappenhal en gemeenschappelijke delen is, defecte brander verwarming, waterlek waardoor de gang dagen vol water staat,..
Maatschappij die langskomt om defecte lift te herstellen belt aan bij huurder om toegang tot gebouw te krijgen, waarna huurder hem moet begeleiden naar liftkast.
Er is absoluut geen communicatie naar de bewoners toe wanneer problemen worden opgelost.
Er is een klusjesman aangesteld die deze problemen moet oplossen, maar deze persoon gaat soms voor meerdere weken weg zonder dat iemand de taken van deze persoon mag overnemen.
Als een huurder extra uitleg vraagt over de afrekening opgesteld door de syndicus komt daar geen antwoord op.
Afrekening wordt niet gestaafd door facturen, er is nog steeds een openstaand bedrag dat de huurder moet terugkrijgen.
Conclusie is dat de dienstverlening van de syndicus eigenlijk ondermaats is, maar voor 12 euro per maand per kavel mag je waarschijnlijk niet veel verwachten.
De kosten worden op de huurder verhaald.
Kan de syndicus eenzijdig bepalen dat hij niet wenst te communiceren met huurders in een gebouw dat hij beheert?
Het gebeurt redelijk vaak dat defecten gemeld worden aan de syndicus en dat de syndicus hier niet op reageert omdat een huurder het probleem meldt.
Gemelde problemen gaan over gesprongen zekering waardoor waardoor er geen verlichting in de trappenhal en gemeenschappelijke delen is, defecte brander verwarming, waterlek waardoor de gang dagen vol water staat,..
Maatschappij die langskomt om defecte lift te herstellen belt aan bij huurder om toegang tot gebouw te krijgen, waarna huurder hem moet begeleiden naar liftkast.
Er is absoluut geen communicatie naar de bewoners toe wanneer problemen worden opgelost.
Er is een klusjesman aangesteld die deze problemen moet oplossen, maar deze persoon gaat soms voor meerdere weken weg zonder dat iemand de taken van deze persoon mag overnemen.
Als een huurder extra uitleg vraagt over de afrekening opgesteld door de syndicus komt daar geen antwoord op.
Afrekening wordt niet gestaafd door facturen, er is nog steeds een openstaand bedrag dat de huurder moet terugkrijgen.
Conclusie is dat de dienstverlening van de syndicus eigenlijk ondermaats is, maar voor 12 euro per maand per kavel mag je waarschijnlijk niet veel verwachten.
De kosten worden op de huurder verhaald.