kosten nieuw boekhoudstelsel mede-eigendom
Geplaatst: 27 feb 2014 11:52
In de afrekening van de (professionele) syndicus tref ik een aangerekende kostenpost aan (570 EUR) die omschreven wordt als:
"Omschakeling boekhoudstelsel" - toepassing nieuwe wetgeving boekhoudstelsel.
Naar verluidt zou het de kostprijs zijn van de nieuwe boekhoudsofware.
Naar mijn mening is dit een investering voor het syndicuskantoor die niet aan de VME mag worden aangerekend (vermoedelijk rekenen ze dezelfde kost aan aan tientallen andere VME's).
Mijn vraag is dus: mag syndicuskantoor de kostprijs van deze omschakeling doorrekenen? Het gebouw telt 16 appartementen.
"Omschakeling boekhoudstelsel" - toepassing nieuwe wetgeving boekhoudstelsel.
Naar verluidt zou het de kostprijs zijn van de nieuwe boekhoudsofware.
Naar mijn mening is dit een investering voor het syndicuskantoor die niet aan de VME mag worden aangerekend (vermoedelijk rekenen ze dezelfde kost aan aan tientallen andere VME's).
Mijn vraag is dus: mag syndicuskantoor de kostprijs van deze omschakeling doorrekenen? Het gebouw telt 16 appartementen.