Pagina 1 van 1

Syndicus weigert Nederlands te praten

Geplaatst: 14 aug 2014 20:29
door EvelienL
Beste,

Ik heb een probleem met mijn syndicus.
Samen met mijn vriend woon ik in Brussel, onze franse kennis is niet optimaal en toen ik vroeg om een nederlandse/engelse versie van zijn tarieven en onze eerste factuur weigerde hij dit. Ik weet dat hij nederlands en engels perfect verstaat maar hij weigert beide talen te spreken.
Voor ons is dit een serieus probleem aangezien het hier om geld gaat en we zijn niet de enige in ons gebouw met deze klacht.

Kan/mag dit zomaar?

Alvast bedankt.
Mvg, Evelien & Seppe.

Re: Syndicus weigert Nederlands te praten

Geplaatst: 14 aug 2014 21:01
door Vandebos
Art. 577-11/2. [1 Een mede-eigenaar kan, op zijn verzoek, een vertaling verkrijgen van elk document met betrekking tot de mede-eigendom uitgaande van de vereniging van mede-eigenaars, indien de bedoelde vertaling dient te gebeuren naar de taal of een van de talen van het taalgebied waarin het gebouw of de groep van gebouwen gelegen zijn.
De syndicus draagt er zorg voor dat deze vertaling binnen een redelijke termijn ter beschikking wordt gesteld.
De kosten van de vertaling zijn ten laste van de vereniging van mede-eigenaars.]1
De syndicus vriendelijk laten weten dat indien hij hieraan niet wenst te voldoen jullie, eventjes de gelederen sluiten, er geen probleem mee hebben dit punt aan te kaarten bij zijn controle organisme en indien nodig het de zaak voor het gerecht te brengen.

Re: Syndicus weigert Nederlands te praten

Geplaatst: 14 aug 2014 21:11
door EvelienL
Super bedankt voor de reactie!
Hier ben ik enorm mee geholpen.
Mvg.

Re: Syndicus weigert Nederlands te praten

Geplaatst: 14 aug 2014 22:03
door Vandebos
Indien gewenst... Wil ik met veel plezier een concept briefje in elkaar flansen.

Syndici die vinden dat ze boven de regels staan... vormen de originele reden voor dewelke ik op dit forum een tijdje geleden eventjes ben blijven plakken.

:mrgreen: