Pagina 1 van 1

syndicus stuurt officiële briefwisseling per mail

Geplaatst: 03 dec 2014 07:27
door odm
Onze syndicus verstuurt officiële briefwisseling per mail terwijl hij daartoe nooit toelating van ons heeft ontvangen. Is het niet de regel dat in dat geval per post gecommuniceerd moet worden?

Is hierover iets terug te vinden in de ter zake fingerende wetgeving ?

Re: syndicus stuurt officiële briefwisseling per mail

Geplaatst: 03 dec 2014 13:24
door roharro
De uitnodigingen voor de AV moeten per brief aangetekend worden verstuurd, tenzij anders overeengekomen.
Over andere communicatie is de wet niet expliciet.

Re: syndicus stuurt officiële briefwisseling per mail

Geplaatst: 03 dec 2014 13:30
door Franciscus
Maar moet in AV worden besproken dat het op andere wijze kan en indien via mail moet er duidelijk staan dat mail adres niet mag worden gebruikt voor andere doeleinden dan voor de VME.
Mail enkel naar de mensen die daarvoor hun toestemming hebben gegeven.
Zo ken ik eigenaars waar de syndicus over mail adres beschikt voor alles en nog wat maar niet te gebruiken voor de activiteiten van de AV - dus uitnodigingen en zo moeten per brief.