Pagina 1 van 1

Basisakte niet in orde gemaakt voor de deadline van 1/9/2014

Geplaatst: 09 feb 2015 19:53
door Pythongyp
Hallo,

Onze beroepssyndicus heeft ondanks de schriftelijke belofte ( verslag AV 2011/2012/2013) de basisakte niet laten aanpassen voor 1/9/2014.
Om deze reden en de dure beheerskosten hebben we terug de Syndicus in eigen beheer genomen. Ik heb voordien deze taak gedaan voor bijna 20 jaar en doe ze nu terug. We hadden ook geen ondernemingsnummer die noodzakelijk was om bv. rekeningen te openen.
Inmiddels is alles geregeld behalve de aanpassing van de basisakte. Na een zoektocht op het internet heb ik alleen maar tegenstrijdige berichten gevonden.
Op de laatse AV hebben we unaniem besloten om alles op zijn beloop te laten en de basisakte niet aan te passen.
Wat kunnen daar de gevolgen van zijn?
Is het mogelijk om de Syndicus via de Vrederechter alsnog verplichten om de basisakte conformmet de wet te laten veranderen?

Mvg,

Etienne

Re: Basisakte niet in orde gemaakt voor de deadline van 1/9/

Geplaatst: 10 feb 2015 11:43
door An Darcy
Het is niet slim om alles "op zijn beloop" te laten.
Een notaris kan jullie basisakte zonder veel moeite aan de geldende wetgeving aanpassen + laten goedkeuren door de AV.
En de syndicus kan aansprakelijk gesteld worden.
Zie al hier: http://www.peeters-law.be/documents/new ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Basisakte niet in orde gemaakt voor de deadline van 1/9/

Geplaatst: 10 feb 2015 11:56
door mava105
En hoe zit dat in een gebouw met maar 3 appartementen en 3 mede-eigenaars, waarvan er één de onbetaalde functie van syndicus uitoefent qua facturen en een andere mede-eigenaar de technische zaken (onderhoud) voor zijn rekening neemt?

Re: Basisakte niet in orde gemaakt voor de deadline van 1/9/

Geplaatst: 11 feb 2015 18:58
door Pythongyp
Tussentijd een akkoord gesloten met vorige syndicus die alsnog de basisakte zal laten aanpassen.