Welke documenten moet de syndicus 'verplicht' opstellen?
Geplaatst: 29 nov 2007 19:39
Goedenavond allemaal,
Ik ben sinds kort aangesteld als syndicus (niet beroepsmatig) van een appartementsgebouw, (2 handelspanden en 6 appartementen) waarvan ikzelf voor een gedeelte eigenaar van ben. Nu vroeg ik me af welke documenten - buiten de bestaande basisakte die werd opgesteld door de notaris - ik 'verplicht' (lees: die de goede werking van de VME ten goede komt) ben op te maken.
Is het voldoende dat ik als syndicus een 'Huishoudelijk reglement' opmaak die de rechten en plichten van de mede-eigenaars opsomt, of moet ik bijkomende documenten opmaken? Ik veronderstel dat ik dit reglement, na goedkeuring door de AV, moet laten ondertekenen door alle mede-eigenaars?
Het huishoudelijk reglement dat ik heb opgemaakt omvat tot nu toe de volgende punten:
- Gegevens van de syndicus en de datum van aanstelling
- Taakomschrijving van de syndicus
- Gedragsregels mede-eigenaars
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Ik ben sinds kort aangesteld als syndicus (niet beroepsmatig) van een appartementsgebouw, (2 handelspanden en 6 appartementen) waarvan ikzelf voor een gedeelte eigenaar van ben. Nu vroeg ik me af welke documenten - buiten de bestaande basisakte die werd opgesteld door de notaris - ik 'verplicht' (lees: die de goede werking van de VME ten goede komt) ben op te maken.
Is het voldoende dat ik als syndicus een 'Huishoudelijk reglement' opmaak die de rechten en plichten van de mede-eigenaars opsomt, of moet ik bijkomende documenten opmaken? Ik veronderstel dat ik dit reglement, na goedkeuring door de AV, moet laten ondertekenen door alle mede-eigenaars?
Het huishoudelijk reglement dat ik heb opgemaakt omvat tot nu toe de volgende punten:
- Gegevens van de syndicus en de datum van aanstelling
- Taakomschrijving van de syndicus
- Gedragsregels mede-eigenaars
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.