Betwisting met de buren.

cvm
Topic Starter

Betwisting met de buren.

#1 , 21 okt 2010 19:28

Hallo iedereen,

Ik zal de situatie even kort schetsen.
Wij waren tot voor kort eigenaar van een appartement en dus voor 30/100 eigenaar van de blok.
Nu is dit onlangs verkocht en blijven we hier nog inwonen tot eind dit jaar. De bovenburen zijn de overige eigenaars en ook syndicus. Er is al jaren een koude oorlog gaande wegens overvloedig lawaai etc van hun kant. Maar bon wij hebben hun wel aangemaand stiller te zijn maar daar bleef het bij. Nu hebben ze het er nog maar is moeilijk mee dat wij ons app. verkochten aan de huurder van hun huurappartement. Nu als kers op de taart reclameren ze ons schade aan de traphal die ik naar hun zeggen zou veroorzaakt hebben door men fiets naar beneden mee te nemen. Dit is volledig uit de lucht gegrepen.
Zij hebben 10 treden aangeduid die voor onze intrede jaren geleden reeds stuk waren.
Zij presenteerden ons ook de toekomstige faktuur van 200€ en die handje contantje te betalen. Werken dienen nog uitgevoerd te worden.
Ik heb nooit iets getekend of wat dan ook. Weet er iemand raad met deze nog maar is vervelende situatie?

Mvg

C.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 okt 2010 19:45

Als u die schade niet veroorzaakt hebt moet u die ook niet betalen.
Aangezien het schade is aan de gemeenschappelijke delen van het gebouw moeten alle eigenaars delen in de herstellingkosten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

cdelahaye

#3 , 01 nov 2010 21:18

Simpel: Hij die een vordering stelt, moet ze ook daadwerkelijk bewijzen.

Let wel op met valse getuigenverklaringen, want we zitten beneden de 375 euro

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 nov 2010 18:48

geen strafzaak

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”