beste mensen
In aug 2009 kocht ik een appartementje. De vorige eigenares had daar in november 2005 een splinternieuwe wandketel/boiler van viessman laten installeren.
sinds september 2010 kreeg ik problemen met de wandketel... hij viel regelmatig uit in soort van veiligheid.
een technieker later komen van lokale firma die de ketel gekuist hebben en daarmee waren de problemen opgelost.
tot half februari 2011. Ineens geen warm water meer. viessman zelf is ter plekke geweest om een onderdeel te vervangen.
Sinds het onderdeel vervangen is valt de wandketel opnieuw regelmatig uit in die veiligheid.
dus ik teruggebeld naar viessman, die zijn terug komen kijken en wat blijkt nu...
de ketel is niet geïnstalleers zoals het zou moeten. De condensatieafvoer is volledig onbestaande dus alle condens blijft in mijn schouw en ketel.
Gevolg: ketel is van binnenuit aan het roeste en ventilatierooster in schouw zit vas van vochtigheid.
viessman raadt me aan om de oorspronkelijke plaatster erbij te halen om dit in GARANTIE te laten oplossen.
ik bel de persoon die oorspronkelijk de ketel geplaatst heeft en die is in 1ste insantie van goede wil. Hij vraagt om alles door te mailen en hij zal me bellen voor een afspraak.
inmiddels zijn we een paar dagen verder... die persoon is niet meer bereikbaar en belt niet terug, ondanks herhaaldelijke mails en voicemails.
ik ga hem vandaag een aangetekende ingebrekestelling sturen.
Maar wat als hij daar neit op reageert?
welke stappen kan ik verder nog ondernemen? consumentenorganisaties? advokaat? vrederechter?
groetjes
Liv