Ik heb 17 jaar gelden gewerkt voor een uitzendbureau .
Dit uitzendbureau schakelde ons in voor een onderhoudsfirma met een andere naam dan het uitzendbureau , maar waarvan ik sinds enkele weken ben te weten gekomen dat deze onderhoudsfirma een onderdeel was van het uitzendconcern .
Wij werden tewerkgesteld in een fabriek om allerlei vuile opruimwerken te doen waarvan .
Van enkele produkten die we toen opruimde was al geweten dat deze met de nodige zorg moesten behandeld worden want dat deze giftig waren en op latere leeftijd de persoon ongeneeslijk ziek kan maken.
Er is ons toen wij daar tewerkgesteld werden nooit een deftige cursus of opleiding aangeboden over hoe u te beschermen en hoe deze produkten zo veilig mogelijk te behandelen .
Er werd gewoon snel gezegd trek uw pak maar aan trek uw plan en ruim op .
Naief dat we toen waren deden we ons ding .
Later toen ik er nimmer werkte is er toch iemand geweest die aan de bel heeft getrokken , en het is zelfs op het nieuws geweest dat dit onverantwoord was . Er waren toen zelfs getuigen die anoniem getuigde dat dit op niets trok.
Stel nu dat ik op latere leeftijd ziek word .
Is het dan nog mogelijk om die werkgever daarvoor verantwoordelijk te stellen ?
Is het dan eigenlijk het uitzendbureau dat aansprakelijk is , het onderhoudsbedrijf of de firma waar wij de werken uitvoerde ?
Ik ben er ook zeker van dat ik nog wel enkel personen kan optrommelen die kunnen getuigen over deze wanpraktijken .