Schade eetettablissement door auto

DommeSander
Topic Starter

Schade eetettablissement door auto

#1 , 23 dec 2008 18:33

Beste

Mijn vriend heeft gisterenavond een klein ongelukje gehad en omdat ik nogal wat in recht ben geintresserd had graag jullie advies gekregen over enkele zaken.

Feiten: Mijn vriend rijdt na een fout manouevre in op een terras van eetettablissement, waardoor een deel één plastieke wand (van de zeven) een beetje vooroverbuigd. Verder wordt er ook een deel van een houten wand versplinterd. Verder is ook zijn auto beschadigd. De uitbaters hebben de politie verwittigd en zij hbben dan ook een verklaring afgenomen van mijn vriend.

Ik weet niet of het belangrijk is maar het terras wordt al gedurende enkele jaren niet gebruikt door het ettablissement en de houten wand was ook al best krakkelmikkig. Kan dit in zijn voordeel spelen?

Is het een voordeel dat hij de uitbaters kent? Om eventueel er zonder de verzekering tussen te komen een oplossing te zoeken (minnelijk)? Of moet de verzekering altijd op de hoogte worden gebracht?

De auto was zelf ook beschadigd, een gebroken zijspiegel en een platte band. Dit heeft hij laten herstellen. Maar ik vermoedt dat zijn franchisebedrag wordt vermeerd. Klopt dit? Kan de verzekeringsmaatschappij nog iets anders ondernemen?

Zie ik zelf nog iets over het hoofd?

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen. Alvast bedankt

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding