kost voor verhuurder? of voor huurder?

lotken
Topic Starter

kost voor verhuurder? of voor huurder?

#1 , 05 sep 2012 10:31

De badkamoer is 2,5 op 2,5 mter. dus een kleine badkamer ingesloten in huis. Er is geen raam aanwerzig, enkel een kleine rooster. en een elektrisch vuurtje (door eigenaar opgehangen).

voor wij het huis introkken heeft de eigenaar zelf de badkamer geïnstalleerd.
Nu het probleem was dat de damp niet weg kon. het bleef hangen in de badkamer. Door het feit dat de eigenaar de douchekraan aan de schuine kant van het bad heeft gehangen viel er water buiten het bad.

Gevolg: siliconen hebben wij drie keer vervangen. mijn man werkt in die sector, dus hebben we dit gelukkig zelf kunnen doen.
echter, de kast begon in januari te scheuren, barstjes te vertonen. daarvoor werd een aangetekende brief verstuurd naar eigenaar. er waren namelijk nog andere problemen (schimmel, paddestoelen, verhoogd parket, bevroren leidingen = een kachel voor een huis).

ondertussen hebben wij een woning gekocht (gevlucht voor de schimmel) en hebben we problemen met de waarborg.
Volgens hen, immo en de eigenaars is het namelijk onze schuld dat de kast begon te barsten. wij moesten namelijk het vuurtje het hele jaar rond laten branden.
in de winter ok, maar toch niet in de zomer? je gaat toch je huis niet verwarmen in de zomer?

zijn wij hiervoor aansprakelijk???? moeten wij deze kast vergoeden? naar mijn mening niet, omdat het om overmacht gaat en normaal gebruik van de badkamer. maar ik zou graag een objectieve mening horen.

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 sep 2012 11:09

Volgens mij is ook de verhuurder verantwoordelijk. Een ingesloten badkamer? vochtproblemen lijkt mij zelfs een zekerheid.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”