Schade

Carinecn
Topic Starter

Schade

#1 , 06 okt 2012 20:44

Hallo,

Ik ben leerkracht, parkeer mijn auto op de priveparking van een school uit onze scholengroep (er staan geen speciale borden die mij dat verbieden). Na drie uur vergaderen stel ik vast dat de vooruit van mijn auto voorzien is van een nauwelijks te verwijderen zelfklever die vermeld dat ik foutparkeerder ben. Na het moeizaam verwijderen van de sticker stel ik vast dat de vooruit krassen en doffe plekken vertonen waar de sticker zat. Kan ik de school aansprakelijk stellen?

Mvg,
Carine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2012 10:27

Ja
http://www.juridischforum.be/forum/view ... rs+op+ruit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridischforum.be/forum/view ... it#p160764" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek zelf eens bij de link "Zoeken" hierboven. Typ "Sticker op ruit" en je zal vinden wat je zoekt.

Carinecn
Topic Starter

#3 , 07 okt 2012 11:02

Bedankt mava!

Reclame

Winand

#4 , 25 okt 2012 11:11

Met wat of welke producten hebt u de zelfklever er af gehaald? Lijkt me sterk dat lijm doffe plekken en krassen in uw ruit gaat maken.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 okt 2012 16:29

Ik ben leerkracht, parkeer mijn auto op de priveparking van een school uit onze scholengroep (er staan geen speciale borden die mij dat verbieden). Na drie uur vergaderen stel ik vast dat de vooruit van mijn auto voorzien is van een nauwelijks te verwijderen zelfklever die vermeld dat ik foutparkeerder ben. Na het moeizaam verwijderen van de sticker stel ik vast dat de vooruit krassen en doffe plekken vertonen waar de sticker zat. Kan ik de school aansprakelijk stellen?
Enkel indien deze krassen en doffe plekken er gekomen zijn door het aanbrengen van de sticker. Als deze beschadigingen het gevolg zijn van uw pogingen deze sticker te verwijderen, kan dit moeilijk worden.

U had beter meteen naar de directie van de school kunnen stappen en hen verzoeken deze sticker te verwijderen zonder de ruit te beschadigen, en indien ze dit niet zouden doen, dat u naar de politie zou stappen om een PV voor vandalisme op te laten maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”