verantwoordelijk tot?

ERBRO
Topic Starter

verantwoordelijk tot?

#1 , 18 jan 2016 10:10

beste mensen,mijn zoon wordt 20 jaar en heeft nog geen rijbewijs,hij zou dat wel willen maar ik heb hem gezegd zolang dat hij cannabis gebruikt ik daar niet aan mee doe,als hij thuis op regelmatige tijdstippen een test laat afnemen door mij ,dan ga ik daar wel mee akkoord zolang die negatief is,maar dit is het probleem niet,stel dat hij op eigen houtje toch zijn rijbewijs haalt,dan sta ik met mijn rug tegen de muur,nu is mijn vraag,stel dat er iets gebeurd en iedereen weet dat de verzekering zich terugtrekt in dat geval,tot welke ouderdom blijf je dan verantwoordelijk gesteld? even ter info, ik ben gescheiden van mijn eerste vrouw,waarvan mijn kinderen zijn,terug al 12 jaar getrouwd en mijn zoon zijn domicilie staat bij mijn ex vrouw,mvg erik

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2016 10:16

U zoon is meerder jarig en hoeft geen toestemming te hebben om zijn rijbewijs te halen, en ook geen toestemming om een wagen te kopen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#3 , 18 jan 2016 10:38

Als uw zoon echter een ongeval veroorzaakt met zware gevolgen, en de verzekering trekt zich terug omdat hij onder invloed was (en uw zoon kan zelf de kosten niet betalen), dan kan de gerechtsdeurwaarder bij uw ex aankloppen en de inboedel daar in beslag nemen, aangezien uw zoon daar gedomicilieerd is. Aangezien hij niet bij u gedomicilieerd is, loopt u weinig risico, denk ik. Ik vermoed niet dat ouders moeten opdraaien voor schulden van hun meerderjarige kinderen, maar ik kan me vergissen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

k.b.

#4 , 18 jan 2016 10:43

Even een vraag .... Wat is het alternatief voor het niet halen van een rijbewijs ?

Rijden zonder rijbewijs ?

Ik ben de eerste die zegt dat uw zoon zijn eigen boontjes moet doppen en zijn verantwoordelijkheid nemen ... dit voor zijn rijbewijs , zijn eventuele wagen en zijn "gebruik" ...

k.b.

ERBRO
Topic Starter

#5 , 18 jan 2016 13:15

dat klopt wel allemaal,maar het is wel zo wat Gebruiker21 zegt,als hij nog niet volwassen genoeg is om zijn verantwoordelijkheid te nemen en dit heeft niets met ouderdom te maken,ik hem niet kan tegenhouden omdat hij meerderjarig is,maar wel als ouder met de gebroken potten kan zitten als er iets gebeurd

scorpioen

#6 , 18 jan 2016 14:10

Ouders zijn aansprakelijk voor fouten die hun minderjarige kinderen begaan. Dus niet meer eens ze 18 jaar oud zijn.

Gebruiker21

#7 , 18 jan 2016 14:12

Topic starter hoeft zich op financieel vlak dus geen zorgen te maken. Personen die op hetzelfde adres van de zoon gedomicilieerd zijn, echter...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ERBRO
Topic Starter

#8 , 18 jan 2016 16:35

ok ,dank u

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”