Schattingsprijs

Efjoma
Topic Starter

Schattingsprijs

#1 , 10 sep 2010 09:21

Ik betwistte de schattingsprijs van een stuk grond verwijzend naar de biedingen en verkoopprijs in een openbare verkoop. Deze prijs was volgens het aankoopcomité een uitzondering. In haar argumentatie verwijst zij naar andere verkopen. Kunnen deze gegevens opgevraagd worden? Kan een sociale bouwmaatschappij afwijken van de schattingsprijs?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2010 14:58

Je moet niet één bieding op een openbare verkoop aanhalen, maar minsten een stuk of 5, liever nog meer, en dan nog liefst van gelijkwaardige percelen. Maak hiervan een gemiddelde prijs per m² en extrapoleer dit naaar uw eigen bouwgrond. Dan pas heb je een waarde.

Efjoma
Topic Starter

#3 , 23 sep 2010 11:21

Er zijn geen meerdere verkopen van gelijkwaardige percelen, laat staan openbare verkopen. Men wil mij doen geloven dat het aankoopcomité voor een grote omgeving (een middelgrote stad of meerdere dorpen) dezelfde m² prijs hanteert. Dit is niet wat ik hier en daar erover hoor? Ik heb speciaal een openbare verkoop aangehaald omdat ge dan een juist inzicht hebt wat verschillende kopers willen bieden. Feitelijk kan bijna elk bod als een aparte verkoopprijs beschouwd worden.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 sep 2010 11:47

Heb destijds, in opdracht van mijn werkgever, verschillende KI's moeten betwisten, of onderhandelen met onteigeningscomitee's. Steeds werden daarbij gemiddelden genomen van diverse verkopen, zowel openbare als uit de hand om een waarde te bepalen. Men kan daarbij zelfs verschillende jaren terug gaan.
Informeer eens bij uw notaris naar bedragen van verkopen in de regio. Zij kunnen die voor u opzoeken.

Efjoma
Topic Starter

#5 , 23 sep 2010 17:02

Heel hartelijk bedankt.

Terug naar “Andere”