groot verschil in EPC-waarde tussen mijn flat en die v buur

kaga
Topic Starter

groot verschil in EPC-waarde tussen mijn flat en die v buur

#1 , 23 sep 2010 14:27

Hierbij een vraag over EPC.
Toevallig staat mijn appartement en dat van mijn buur (zelfde verdieping) ook te huur.
We hebben elk een ander immo-kantoor gekozen.
Zoals het wettelijk vereist is, heb ik een EPC laten opmaken en mijn buur ook.
De appartementen zijn identiek, zelfde ramen, de CV- ketel op gas is gemeenschappelijk , het verbruik ligt jaarlijks in dezelfde lijn.
Het EPC van mijn buur is 200 punten gunstiger dan het mijne...!!!
Kan iemand dat verklaren? en wat nu? Mag ik een ander EPC laten opmaken?

groetjes en dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 23 sep 2010 14:33

Als je hier even zoekt op EPC keuring ,zal je wel ook andere hun ervaringen kunnen lezen over de EPC keuring .
Je bent vrij om een nieuwe te laten maken .
Keuring op zich stelt niets voor want echt controleren op wat je doorgeeft ,kunnen ze toch niet .

Vandebos

#3 , 23 sep 2010 15:37

Epc keuringspunten worden nogal wild gegeven...

Reclame

Veebee

#4 , 23 sep 2010 15:52

Als je graag nog eens 200-300 of meer euro's wil uitgeven aan iets dat niet wetenschappelijk bewezen kan worden, dan is dat jouw keuze natuurlijk :?

EPC is iets heel subjectief en hangt af van keurder tot keurder al naargelang (er zitten er goeie tussen, maar ook veel die het als een extra verdienste beschouwen en snel geld proberen te verdienen)

Jouw EPC is nu wel negatiever, maar kan misschien nauwkeuriger zijn dan dat van je buurman.
Gaan de potentiële huurders daar wakker van liggen, ik vermoed van niet. Beetje huurder met gezond verstand weet evenals een potentiële koper van bestaand huis dat EPC met een kilo zout moet genomen worden.

Mocht het mijn appartement zijn, ik zou er alleszins niet wakker van liggen :mrgreen:

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 23 sep 2010 19:15

EPC is niks meer dan groene struisvogelpolitiek. Men kan EPC uitdeler worden na een minder dan minimalistische opleiding.
Goed tegen werkloosheid, voor de rest een leeg vat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”