aankoop stacaravan

tanna
Topic Starter

aankoop stacaravan

#1 , 14 jan 2011 16:06

Heb een sta-caravan gekocht, heb al de helft betaald. Is de verkoop dan "een feit", of pas na betaling van de ganse som, zoals de verkoper beweert.

Verkoper dringt aan op de betaling van de balans, maar ik heb al 3x een factuur gevraagd hetgeen ik niet krijg. Ik heb toch recht op een factuur vooraleer alles te betalen ?

Ik vermoed dat het probleem is dat een deel "zonder factuur" is en dat de verkoper daarom aarzelt een factuur te sturen.

Thanks voor je advies,

Tanna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirius legal
Contacteer: Website

#2 , 14 jan 2011 16:39

Tenzij het contract anders bepaalt is de verkoop een feit vanaf de ondertekening van het contract en kan je vanaf dan niet meer terug.

Verder heb je natuurlijk het recht om een factuur te eisen.

tanna
Topic Starter

#3 , 14 jan 2011 17:00

bedankt voor je spoedig antwoord. er is geen contract ondertekend, enkel email correspondentie, maar een annulatie is niet mijn bedoeling.

ze "eisen" nu betaling van het restbedrag ten laatste 18.01, maar ik krijg maar geen factuur. kunnen zij iets doen als ik niet betaal bij 18.01 ? (ze hebben al 19.000E van mij, nog 10.000 te betalen, hetgeen ik wel wil doen, maar ik wil een factuur zien). Vermoed dat het probleem is dat de 10.000 'zwart' is.

Thanks,
Tanna

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2011 17:22

Betalen met bankcheque aan firma X en zo heb je steeds uw spoor...
Trouwens hoe heb je de 19000 betaald toch niet baar geld hoop ik??

tanna
Topic Starter

#5 , 14 jan 2011 17:59

19000 door overschrijving
wil er nog aan toevoegen dat 18.01 het eind is van de optieperiode. kan de verkoper, als op het eind van de optieperiode het volledig bedrag niet betaald is, de verkoop annuleren en de betaalde sommen behouden ?

Thanks.

Terug naar “Andere”