Midden september lieten wij iemand komen voor een offerte CV - electriciteit - verluchtingsrooster. Pas eind november kregen wij een offerte waarmee wij akkoord gingen, met de melding van "uw werken staan gepland in week 50". Die week nam ik verlof, gezien hij de vrijdag vooraf nog bevestigd had dat ze maandag gingen beginnen.
Uiteindelijk zijn ze pas (MOD: verkeerde dag) dinsdag begonnen en donderdag gestopt. CV was nog niet volledig in orde (werkte wel, maar valt regelmatig uit), electriciteitswerken & verluchtingsrooster zijn nog niet ok. Pas 1 week later kreeg ik excuses en beloofden ze direct na het bouwverlof te starten en kreeg ik de uitdrukkelijke belofte dat tegen 14 januari alles afgewerkt zou zijn. Ondertussen wel overbodig verlof en familie als hulp gevraagd genomen, gezien ze enkel konden komen als ik er was (anders geraakten ze niet binnen

Gisteren hebben ze de CV grotendeels afgewerkt, we moeten tot ze verder komen nu 's nachts wel de chauffage op >20°C laten draaien, anders valt ze nog uit. Electriciteitswerken zouden voor maandag zijn, de rest voor volgende week. Hopelijk. Echter, verlof kan ik niet echt meer nemen, dus moet er (nog maar eens) familie gevraagd worden.
Wat kan ik nu eventueel doen? Moet ik hem aangetekend in gebreke stellen of kan ik dit via e-mail doen (heb redelijk veel e-mails van hem, correspondentie is grotendeels via dit kanaal gebeurd)? Wat lijkt een redelijke vergoeding per dag vertraging in de installatie? enkele euro's of procenten van het totale bedrag aan manuren? Is de eerste keer dat ik dit voorheb (eerste verbouwing

Oja, op de ondertekende bestelbon staat "3600 euro belastingsvermindering", terwijl dit strikt genomen niet kan (bedrag zou een stuk lager zijn). Kan ik hem eventueel aanrekenen als hij nog verder moeilijk doet?