even een vraag daar ik niet weet waar dit te plaatsen,
ik ben op vraag van mijn huisbaas een woning komen huren in oostham
de huisbaas zelf vroeg mij hierom daar hij een kennis van mij is en hij anders leegstand moest betalen
daar de woning al enkele jaren leeg stond voor verkoop
nu is het zo dat de woning van de openbare weg gescheiden ligt
en enkel bereikbaar is via een weg die amper 1.70m breed is
hierdoor kan geen enkele wagen tot aan de woning geraken
ook hulpdiensten kunnen de woning nooit tijdig bereiken
dit doordat de buur die aan de straat woont zijn tuin over de bestaande weg heeft gelegd en deze heeft versmalt
deze discussie loopt nu al 15 jaar en ligt in cassatie
met een overbuur die op dezelfde weg woont en net als ik van de buitenwereld wordt afgesloten
er zijn genoeg redenen om aan te nemen dat de tuin van de eerste buur niet wettelijk is verbreed
zo staat er een straatlantaarn bij hem in de tuin
loopt de put van de riolering net in het midden van zogenaamd zijn tuin en de huidig bestaande weg
en zie je het asvalt van de straat onder zijn tuin verdwijnen
en heeft de gemeente een straatnamen bord geplaatst met een verwijzing naar de 2 huizen die zijn afgesloten van de hoofdweg
de desbetreffende buur weigert zijn tuin terug in oorspronkelijke staat te herstellen
en zegt dat deze grond van hem is
kan dit zomaar???
nu had ik op 28/12/09 een woning brand waardoor de bal aan het rollen is gegaan
de burgemeester heeft een onderzoek geeist naar de woning
en deze is onbewoonbaar en ongeschikt verklaard met 63 strafpunten
moet dus noodgedwongen verhuizen met mijn woning en de hoofdzetel van de vzw die ik hier heb
mijn huisbaas is zelf beschuldigd van huisjesmelkerij
strafpunten algemene staat van de buitenkant zoals muren dak enz
geen enkel stopcontact is geaard
er is geen of te weinig verluchting
wc staat in de keuken
boiler hangt pal boven het bad en er is geen plaats voor een wasmachine buiten de 60cm, deze staat pal tegen het bad
electrocutie gevaar
er is maar een houtkachel voor de hele woning aanwezig
kamers zijn te klein en zo kan ik nog even doorgaan
ik heb zelfs geen huurcontract maar een bezettingsconract en betaalde 15 euro per dag wat neer kwam op 450 euro per maand
en heb hier bijna 3 jaar gewoond
eigenaar reageert niet op aangetekend schrijven van burgemeester, advocaat en mezelf dus de 30 dagen reactie tijd zijn reeds verstreken
ik had de woning aanvaard omdat de huisbaas me voor het betrekken van de woning had verzekerd dat de weg zou worden open gegooid en hij met de renovatie zou kunnen beginnen
bij het ten rade gaan had nog de burgemeester een pasklaar antwoord nog het ocmw kon hierbij helpen en moest ik zelf op zoek naar een andere woning
ik heb nu een woning gevonden voor 500 euro buiten de gemeente waar ik woonde dus zit met schade naar mijn klienteel daar ik nu meer km moet rijden voor dezelfde dienst verlening te kunnen bieden
moet adres wijzigen logo en naamkaartjes website veranderen enz enz enz
maar moest wel een brandverzekering nemen bij de verzekeringsagent van mijn huisbaas
nu mijn vraag
moet in geval van onbewoonbaarheid verklaring de huurder zelf op zoek of moet de gemeente een woning toe wijzen?
welke schade kan en mag ik eisen voor de geleden schade en mijn noodgedwongen verhuis
aan wie kan ik deze schade vragen
heb een invaliditeit van om en bij de 1500 euro kan ik dan nog aanspraak aken op huur subsiedie of niet
zijn er nog tips die van toepassing kunnen zijn aangaande mijn probleem wat kan en mag nu wel of niet?