slechte muur met de buren.

claes007
Topic Starter

slechte muur met de buren.

#1 , 20 jan 2011 16:45

Hallo,

In de volledige lengte van onze tuin staat een rotte muur tegen de achterbouw (die ook de volledige lengte van de tuin heeft) van de buren. De muur staat op mijn deel en is een restant van achterbouw in mijn tuin. Ik zou deze toch wel rotte muur willen afbreken maar daardoor gaan mijn buren met een enkele muur achterblijven in hun achterbouw, hun eigen muur.
De achterbouw van de buren wordt niet gebruikt als leefruimte maar heeft toch wel zijn nut (oa centrale verwarming staat er)

Kan ik "mijn" muur gewoon afbreken zonder dat er iets moet voorzien worden opdat hun muur geen vocht zou doorlaten? Ik zou het maar al te gek vinden als ik een nieuwe moet optrekken, wat vrij kostelijk zou zijn.

Graag reacties,

Claes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2011 19:40

Je zal ervoor dienen te zorgen dat de gebuur geen vochtprobleem krijgt. Je kan zijn muur bvb bepleiseren met een waterdichte (sier)beplestering, of er leien tegenzetten, of nog vele andere bekledingen.

j.demoor

#3 , 22 jan 2011 10:10

‘De muur staat op mijn deel’ houdt in dat die muur enkel UW eigendom is zodat geldt “Art.544.Eigendom is het recht om op de meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben en daarover te beschikken...”(Burgerlijk Wetboek),en u die muur mag afbreken zonder akkoord van de aangrenzende eigenaar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

claes007
Topic Starter

#4 , 24 jan 2011 11:50

Als die op mijn deel staat is dit inderdaad mijn eigendom lijkt me.

Terug naar “Andere”