Huisdieren in koopappartement?

karolin88
Topic Starter

Huisdieren in koopappartement?

#1 , 25 jan 2011 18:24

Ik heb een appartement in optie genomen in een appartementsblok met 12 appartementen. Ik heb echter 2 raskatten en klein hondje en vraag mij af of men mij kan dwingen mijn huisdieren weg te doen? Heb via de makelaar al wel een mail van de syndicus die mij toestaat om huisdieren te houden, maar volgens sommigen is oordeel van syndicus niet geldig?
Wie kan mij helpen?

Mvg
Karolin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 25 jan 2011 18:54

In het splitsingsreglement of huishoudelijk reglement kunnen dit soort zaken perfect worden opgenomen.

Gaat het om een nieuw te bouwen appartementsblok dan kan heeft uzelf als koper een stem in de Vereniging van Eigenaren en dus invloed op de totstandkoming van het reglement.
Gaat het om een bestaand gebouw dan bent u gebonden aan het bestaande reglement.
De syndicus heeft niets te zeggen in principe. Het staat in het reglement, of het staat er niet in.
Als potentieel koper heeft u het reglement wellicht nog niet kunnen inzien. U vraagt hier dan ook best naar.
Weet ook dat bij meerderheid van stemmen van de VvE de regels altijd gewijzigd kunnen worden. Je bent m.a.w. nooit zeker in een koopappartement.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2011 19:49

Maar als dat om kleine dieren gaat is de kans klein dat men het u kan verbieden.
Wat wel kan verboden worden is de overlast.
Lees daarom de statuten en het eventueel inwendig reglement en de beslissingen van de AV
Ook hier zijn er voldoende topics over het probleem zoekwoorden dieren appartement enz enz

Reclame

EvilFreD

#4 , 25 jan 2011 19:56

Ken zelfs gevallen van verbod tot houden van ratten en muizen in koopppartementen.
Of die overeind blijven voor een rechter is natuurlijk een ander paar mouwen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

joris boris

#5 , 25 jan 2011 22:28

Ratten en muizen,.??? Welke rechter kiest voor ongedierte in een appartement?? Dat was om te lachen zeker.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jan 2011 12:26

Sommige ratten en muizen zijn geen ongedierte hoor maar zijn gehouden als huisdier.

Terug naar “Andere”