Alvast bedankt voor jullie tijd.
Ik en mijn vriendin hebben een woning gekocht. Akte verleden eind december 2010.
Het huis moet volledig worden gerenoveerd.
Om onze woonbonus niet te verliezen en omdat we renoveren mogen we tot 2 jaar wachten om ons te laten domicilieren.
Nu zouden we graag de vlaamse renovatie premie aanvragen.
- Indien we ons beide laten domicilieren "verdienen we teveel" en kunnen we de vlaamse renovatie premie niet aanvragen.
- Indien we beide ons NIET laten domicilieren, zijn we geen bewoners en kunnen we om die reden ook de vlaamse renovatiepremie niet aanvragen.
De enige oplossing is dat ik of mijn vriendin zich laat domicilieren in ons nieuw huis, zo woon ik of haar dan daar als alleenstaande en is de aanvraag voor de renovatie premie WEL mogelijk omdat we als alleenstaande net niet teveel verdienen.
Maar is dit wel mogelijk?
Kan ik alleen me laten domicilieren in ons nieuw huis, om ze de premie aan te vragen en mijn vriendin nog niet? Wat kan er gebeuren? Verliest enkel mijn vriendin dan haar woonbonus en niet ik? Verliezen we beide de woonbonus? Voor hoelang verliezen we deze bonus dan? Misschien is het wel de moeite waard. Want we kunnen tot 10.000€ renovatiepremie terugkrijgen.
Alvast bedank voor jullie tijd.
M.v.g. Stijn