Graf gesneuvelde soldaat

Saint-Ghislain
Topic Starter

Graf gesneuvelde soldaat

#1 , 10 feb 2011 12:05

Beste(n),

Ik weet niet of mijn vraag hier op een redelijke correcte plaats staat, maar ik was niet geheel zeker. Mijn excuses in het geval van een foute plaatsing.

Even een korte situatie schets. In Grasheide, een deelgemeente van de gemeente Putte, staat sinds jaar en dag het graf van soldaat Alphonse Geleyns op de gemeentelijke begraafplaats van Grasheide. Momenteel bevindt het zich echter in een verloederde staat (zie foto). Het graf wordt bedreigt met ontruiming door deze procedure (link).

Ik hoorde dat een graf hiervan exempt is indien het het statuut "historisch waardevol" draagt? Kan men dit aanvragen?

Ook: heeft een "ereveld" voor gesneuvelde soldaten een soort statuut op een gemeentelijke begraafplaats? Kan ook dit aangevraagd worden?

Wij, een groep mensen die zich tegen een eventuele verwijdering van het graf van soldaat Geleyns verzetten, zouden graag willen dat het graf behouden blijft en in ere wordt hersteld. "Opdat men nooit zal vergeten."

Alle hulp is van harte welkom!

Afbeelding

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 feb 2011 11:31

Staat dat ook nergens anders???

Reclame

Terug naar “Andere”