Scheiding buren

Steven30
Topic Starter

Scheiding buren

#1 , 03 apr 2011 21:31

Ik heb samen met mij zij-buurman 1,5 jaar geleden aan de achterkant van ons perceel een houten schutting met betonnen palen gezet. Deze staat volledig op ons perceel!
Nu is de aangrenzende grond + woonst (die vroeger van de vader van mijn buurman was) verkocht.
Er is nu iemand anders komen wonen en heeft er nu 2 lama's op staan.
Nu ben ik bang en mijn zij-buurman ook dat deze de schutting gaan kapot bijten en/of schuren.
Er staan wel kleine struiken maar daar kunnen ze gewoon tussen gaan staan.
Is mijn achterbuur nu verplicht van een prikkeldraad of een andere vorm van afscheiding te zetten zodat de dieren zeker niet aan onze afsluiting kunnen komen?
Want ten slotte is de afscheiding van mij en staat die volledig op onze grond.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2011 11:39

Je schrijft "Ik heb SAMEN met mijn zij-buurman" Wil dat zeggen dat hij in deze afsluiting ook een deel betaald heeft? Indien dit klopt is hij eigenlijk mede-eigenaar.
Indien dat niet zo was, mag hij ze dus niet gebruiken als afsluiting voor zijn dieren en dient hij een eigen afsluiting te plaatsen

Fore

#3 , 04 apr 2011 13:36

Ik denk dat een nieuw persoon er dieren heeft gezet
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

EvilFreD

#4 , 04 apr 2011 14:11

Ik vermoed dat het hier gaat om twee naast elkaar gelegen percelen met een gesamenlijke achterbuur.
De bestaande erfafcheiding (die ze gesamenlijk hebben bekostigd, maar dat doet niet terzake) staat volledig op hun grond.
Tussen de twee erven en het achterliggende perceel staat verder niets.

Achter de schutting staat nu een levende haag. Indien die op de perceelgrens staat, is dat een gemene muur.
Uw achterbuurman is verplicht zijn lama's daar achter de houden en te voorkomen dat ze uw eigendommen beschadigen.
In overleg met u kunnen de nodige aanpassingen gedaan worden om dat te realiseren.
Aangezien het een gemene muur is dient u, om het gemeenschappelijk karakter te behouden, wel bij te dragen in de kosten.
U bent ook degene die het onderhoud van uw zijde van de gemene muur (haag) zal moeten uitvoeren (ttz, u kan uw buurman hier niet toe verplichten).
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Andere”