Termijn antwoord op beroep bij weigering renovatiepremie ?

GeertQ
Topic Starter

Termijn antwoord op beroep bij weigering renovatiepremie ?

#1 , 19 jul 2011 22:00

Beste,

Door fouten van de aannemer duurden mijn renovatiewerken langer dan 3 jaar. In het proces verbaal van definitieve oplevering erkende hij dit en aanvaardde de minnelijke schikking. Bij de dienst voor renovatiepremies te Leuven raadden ze me aan toch een premie (met gemotiveerde vraag naar uitzondering) aan te vragen, zij zouden die weigeren en 'Brussel' moest dan beslissen in het beroep (dat ik moest aan tekenen).
Begin augustus 2010 (op einde van de drie maand waarop dit kan) stuurde ik mijn aangetekende beroep op naar Brussel. Ik kreeg wel antwoord dat zij het ontvangen hadden maar nooit een antwoord. Ik heb hen tot februari dit jaar een paar keer gebeld maar men gaf mij steeds aan dat ik moest wachten. Omwille van omstandigheden heb ik de voorbije maanden er niet meer naar gevraagd.
Wat doe ik nu best? Zijn er termijnen waarop zij moeten antwoorden? Contacteer ik hen? Of wacht ik tot het verjaart? Kan het verjaren? .... Enfin, kan iemand mij goede raad of info geven (of wie ik best contacteer), aub?

Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 22 jul 2011 22:28

ART. 7 Besluit van de Vlaamse Regering tot instelling van een tegemoetkoming in de kosten bij de renovatie van een woning :

"Binnen drie maanden nadat de aanvraag volledig is, betekent het agentschap de beslissing tot het verlenen of weigeren van de tegemoetkoming aan de aanvrager.
Tegen de beslissing of tegen het stilzitten van het agentschap kan met een aangetekende brief beroep worden ingesteld bij de administrateur-generaal van het agentschap, binnen een maand na de betekening van de beslissing of na het verstrijken van de termijn, vermeld in het eerste lid.
De beslissing in beroep wordt schriftelijk meegedeeld binnen een termijn van orde van drie maanden na de datum van de aangetekende brief, vermeld in het tweede lid, en bevat een verwijzing naar de bevoegde instantie bij betwisting."

Ik vrees dat je te laat bent om beroep in te stellen. De termijn van 1 maand na het verstrijken van de termijn van 3 maanden is reeds langs verstreken.

GeertQ
Topic Starter

#3 , 24 jul 2011 23:39

Ok, dank voor het antwoord. Ik zal 'Brussel' morgen toch eens contacteren. Want die 3 maand is niet strikt vertelde men mij telkens aan de telefoon. Ik herinner me niet de term maar inhoudelijk kwam het er op neer dat als omstandigheden (teveel aanvragen, ICT problemen,...) het verantwoorden, zij meer dan 3 maand kregen. Hoeveel wist men nooit te vertellen. Ik zoek het nog eens op op internet en laat de uitkomst op dit forum weten.
Nogmaals bedankt voor je info.

Reclame

float

#4 , 25 jul 2011 08:44

"ordetermijn" zal het woord wss zijn :)

Terug naar “Andere”