Allen,
Een vriend heeft een groeiend geschil met zijn buurman over diens plezierboot die vlak tegen de perceelsgrens gestald ligt, wachtend op een koper.
Het is een boot van ongeveer 13meter lang, een kleine 4meter breed en staat op een "mobiele" aanhanger waardoor deze een 5tal meter hoog is.
Voor deze boot ligt hout gestapeld en de aanhanger is roestig en heeft kapotte banden (niet echt mobiel dus).
Deze boot ligt dus op 1 meter van het einde van de buur zijn perceel, maar dit is dus de zijkant van mijn vriend zijn perceel...
Bijgevolg als hij buiten gaat dan staat er een boot vlak voor zijn neus. Ook is deze boot vanuit de zithoek te zien ipv de buitenlucht.
Dit is nu een 7tal jaar gedoogd (lag er al tijdens bouwen van zijn huis) door mijn vriend, met gedacht dat de boot toch wel verkocht zou worden.
Maar met praktisch geen geïnteresseerden ziet het er niet naar uit dat deze snel verkocht zal zijn en het geduld is op.
Wat zijn de regels om zo'n gevaarte op te stallen op een perceel.
Liefst ziet men de boot verdwijnen, maar is dit haalbaar of mag deze bijvoorbeeld wel op 3 meter van het perceel gestald worden?
Ik denk eerder van niet, want voor zo een gevaarte over een langere periode te stallen is er volgens mij een vergunning nodig.
Alvast bedankt voor de reacties