Elektriciteit niet conform reglementering

A. de Landschouwer
Topic Starter

Elektriciteit niet conform reglementering

#1 , 09 okt 2011 16:33

Beste,

Ik heb zonet een brief gekregen van de verzekeringsmakelaar van de buren (gesloten bebouwing).

In deze brief stond vermeld dat de buren foto's zijn komen nemen van mijn elektriciteitsleidingen en dat deze niet conform de reglementering zijn. Hierin werd er meteen gedreigd met het sturen van politie of brandweer als dit niet opgelost zou zijn voor het einde van de maand en dat ik niet gedekt ben door de brandverzekering als dit niet zou opgelost worden.
Nu is het zo dat het een oude woning betreft waar de elektriciteit wel degelijk verouderd is. Het stoffen omhulsel om de elektriciteitsleiding is verduurt ( rondom de elektriciteitsleiding zelf zitten er echter nog andere omhulsels) en om sommige plaatsen is de bevestiging van de leiding losgekomen van de muur. Echter deze leiding hangt nog steeds vast.

Ik heb hierover meerdere vragen. 1) Mag mijn buur zomaar mijn grond betreden en vervolgens mijn dak opkruipen om foto's te nemen van mijn leidingen.
2) Kan de verzekeringsmaatschappij van mijn buur zomaar de politie of brandweer op mij afsturen?

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 09 okt 2011 16:53

Liggen uw leidingen buiten? Dat is niet normaal...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

A. de Landschouwer
Topic Starter

#3 , 09 okt 2011 16:57

Beste,

Het gaat hier over de hoofdleiding van de elektriciteit. Dus de leiding die electrabel jaren geleden heeft gelegd. Deze gaat eerst via de muur naar de achterkant van het huis om dan vervolgens naar binnen te gaan.

mvg

Reclame

roharro

#4 , 09 okt 2011 17:13

Het gaat hier over de hoofdleiding van de elektriciteit. Dus de leiding die electrabel jaren geleden heeft gelegd
Als het een leiding is die eigendom is van een nutsmaatschappij dan moeten ze die aanspreken. Uw verantwoordelijkheid begint eerst na het aansluitingspunt (meter).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 okt 2011 19:19

Neen uw buur mag helemaal niet uw grond betreden en nog veel minder op uw dak kruipen.
Evenmin mag/hoeft die makelaar een dreigende brief te sturen naar u en nog veel minder te dreigen met politie en of brandweer.
Vraag waarom zou uw buur zoiets doen??
Is er iets gebeurd?

Volgende stap: Zijn de foto's van uw huis (blijkbaar genomen vanuit een onmogelijke positie) in uw bezit?
Is er schade aan het dak te bewijzen met de foto's?

A. de Landschouwer
Topic Starter

#6 , 09 okt 2011 21:00

De buur is een wat oudere man die met de helft van de buren in de clinch ligt. Tot nu toe bleef ik gespaard, maar die mooie tijd is blijkbaar gedaan.

Ik ben niet in het bezit van de foto's. De buur heeft deze blijkbaar getoond aan zijn verzekeringsmakelaar. Maar deze kunnen enkel genomen zijn door op mijn dak te kruipen. Dit is namelijk de enige plaats vanwaar deze leidingen zichtbaar zijn.

Vandebos

#7 , 09 okt 2011 21:12

Contactpersoon verzekering bellen en naar diens chef vragen. Deze zijn contactgegevens vragen zodat u hem uw aangetekend verzoek om een afschrift van hun volledige dossier kan zenden aangezien u het nodig zal hebben in klachtneerlegging tegen de buurman en diegenen die hem ondersteunen in zijn acties van huisvredebreuk en schending van de privacy. Chef vragen of verzekering buur rechtspleging voor dergelijke feiten dekt? Chef vriendelijk verzoeken diegene aan te schrijven die verantwoordelijk is voor de inleiding?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 okt 2011 23:23

Misschien eerst eens vragen of het de bedoeling is dat ze ook een verzekering willen afsluiten.
Dan op basis van welke wetgeving hij de politie en de brandweer op uw zouden afsturen met specificatie van de wetgeving waarop hij zich zou baseren.
Dat u per omgaande de foto's die op uw eigendom genomen zijn en waarvan het bewijs van bestaan door het geschrift geleverd werden per omgaande aan u zullen bezorgd worden.
Dat gezien hij ( als makelaar) deze foto's blijkbaar heeft u niet zal nalaten klacht met burgerlijke partijstelling in te dienen wegens afpersing, bedreiging, intimidatie, huisvredebreuk vermoedelijk over de muur (dus met inklimming en dat is verzwarende omstandigheid).
Dat u eveneens de verzekeringsmaatschappij zal in kennis stellen.
Uiteraard uw eigen verzekering ook in kennis stellen ( familiale voor vb rechtsbijstand)
Ik geef maar wat munitie aan....... :mrgreen:

Ook eens gaan praten met de wijkteammanager bij de politie .... dit soort van overlast is een kolfje naar hun hand.
Dit los van eventueel samen met andere gedupeerden een klacht op basis van een politiedossier bij de vrederechter wegens stalking (ook strafrechtelijke aangifte niet vergeten = klachtmisdrijf).

Terug naar “Andere”