Beste,
Ik heb zonet een brief gekregen van de verzekeringsmakelaar van de buren (gesloten bebouwing).
In deze brief stond vermeld dat de buren foto's zijn komen nemen van mijn elektriciteitsleidingen en dat deze niet conform de reglementering zijn. Hierin werd er meteen gedreigd met het sturen van politie of brandweer als dit niet opgelost zou zijn voor het einde van de maand en dat ik niet gedekt ben door de brandverzekering als dit niet zou opgelost worden.
Nu is het zo dat het een oude woning betreft waar de elektriciteit wel degelijk verouderd is. Het stoffen omhulsel om de elektriciteitsleiding is verduurt ( rondom de elektriciteitsleiding zelf zitten er echter nog andere omhulsels) en om sommige plaatsen is de bevestiging van de leiding losgekomen van de muur. Echter deze leiding hangt nog steeds vast.
Ik heb hierover meerdere vragen. 1) Mag mijn buur zomaar mijn grond betreden en vervolgens mijn dak opkruipen om foto's te nemen van mijn leidingen.
2) Kan de verzekeringsmaatschappij van mijn buur zomaar de politie of brandweer op mij afsturen?
mvg,