Als de stedebouwkundige ambtenaar je viseert.

Lies V
Topic Starter

Als de stedebouwkundige ambtenaar je viseert.

#1 , 22 mar 2012 13:05

Ik ga een lang verhaal kort trachten te maken.
Ik ga bouwen in een gemeente vlakbij mijn ouders, reeds bij het inwinnen van info etc deed de stedenbouwkundige ambtenaar al moeilijk.

Sinds hij er tewerkgesteld is, heeft mijn vader al 2 bouwvergunningen moeten aanvragen en telkens met een enorme strijd om banaliteiten (oa een noordaanduiding op de kaart die onderaan stond ipv bovenaan etc.) en zaken die eigenlijk niets met het bouwwerk zelf te maken hadden. Hij kent mijn vader ondertussen al.

We gingen bij hem langs met een voorbeeld om toch maar aan te tonen dat we bereid zijn rekening te houden met de aan te bouwen woning: allemaal geen probleem.
Nu we met de aanvraag afkomen ... je raadt het al, idd doet hij weer moeilijk.
Op 1 plaats zitten we met een verschil van 30cm met het dak van de buur (zéér oude woning, eigenlijk sloopklaar) en nee: dit kan niet volgens hem, het moet dezelfde hoogte zijn, het moet estetisch passend zijn. Maar dit is bouwkundig niet mogelijk anders hebben we problemen met dakhelling etc. Of ja ik kan héél m'n plan veranderen en dat wil ik niet.
Vanop de straatkant zou men zelfs dat verschil amper kunnen zien, aan de achterzijde paalt het aan het magazijn van mijn vader.

Als ik langs straat loop stel ik vast dat er heel wat koppelwoningen zijn die verschillende hoogtes hebben.

Wij hebben nu gewoon het gevoel dat we door die persoon geviseerd worden. Indien dit aanhoudt, kan men stappen ondernemen tegen zoiets of sta je hier machteloos tegen?

mvg
Lies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2012 14:14

Hier in Leuven hebben we ook zo eens een zeer moeilijke stedebouwkundig amtenaar gehad.
Reed de godganse dag rond met zijn fiets, en als die ergens een container of puinzak zag staan, belde hij aan om te zien of de werken wel gegund waren. meer dan eens heeft hij werven kompleet laten stilleggen, ook de grootste met meer dan 80 arbeiders op de werf, omdat er ergens een maat volgens hem niet klopte.
Zijn fiets werd diverse malen teruggevonden in de rivier De Dijle.
Uiteindelijk liep het aantal klachten bij het gemeentebestuur zo hoog op, dat hij is ontslagen.
Leg dus klacht neer bij uw gemeentebestuur of de burgemeester (Tip: het zijn binnenkort verkiezingen voor een nieuw gemeentebestuur :D )

Vandebos

#3 , 22 mar 2012 15:13

Maak er een volledig dossier van met foto's van de verschillende hoogtes kroonlijsten op de straat, de verwijzing naar de diverse dossiers in de familie waar hij onrechtmatig reeds moeilijkheden creëerde die telkens weer weerlegd werden, het feit dat u bijgevolg zijn objectiviteit ernstig in vraag stelt en u de burgemeester verzoekt dit dossier toe te wijzen aan een andere ambtenaar van de bevoegde dienst.

Reclame

Terug naar “Andere”