Koper appartement wil renoveren voor akte

daisyw37
Topic Starter

Koper appartement wil renoveren voor akte

#1 , 06 jul 2012 15:47

Graag had ik wat advies gehad betreffende een vraag van mijn koper.

Mijn koper had graag geweten of zij reeds schilderwerken / renovatiewerken kan starten in het appartement voor het ondertekenen de akte ( compromis werd reeds getekend). Aangezien het appartement leeg staat heb ik er op zich geen problemen mee, echter wil ik wel zeker zijn dat dit geen problemen voor mij kan teweeg brengen. Heeft er iemand tips / links naar websites waar ik kan vinden wat mijn en haar plichten / rechten zijn in dit geval - of ik aparte documenten moet laten ondertekenen?

Alvast bedankt voor alle tips & info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 06 jul 2012 15:53

als jullie het er samen over eens zijn, zou ik een afsprakenplan/contract opstellen samen.
Wat gaat de koper doen: opsomming van de werken, ingrepen. Wanneer en hoe. Hoe wordt de energie-afname geregeld? en kan de verzekering (zowel gebouw als appartement) al op haar naam afgesloten worden?
Je zit immers ook nog met een aansprakelijkheids/verzekeringsprobleem, denk ik. Als er iets gebeurt, brand of beschadigingen tijdens de werken kunnen er ernstige problemen opduiken.

Reclame

Terug naar “Andere”