buren belemmeren uitzicht met bouw veranda

Maura
Topic Starter

buren belemmeren uitzicht met bouw veranda

#1 , 23 okt 2012 17:29

Beste,

Sinds vandaag zijn mijn buren begonnen met het bouwen van een veranda. Het is blijkbaar een simpel doe-het-zelf veranda, houten profiel en golfplaten als dak.
Deze belemmert nu wel mijn zicht enorm, ik kijk nu op hun veranda en een duivenkot. Mijn vraag is: mag dit wel? is hier geen regel voor?

In onderstaand foto kan je zien wat ik bedoel:

https://skydrive.live.com/?sc=photos&ci ... &sc=photos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 24 okt 2012 07:46

Na inloggen is het niet mogelijk de foto te zien waar je naar linkt. Misschien moet je deze eerst vrijstellen voor het algemene publiek via een of andere setting?

Wettelijke bepalingen volgen waarschijnlijk via deze die de links waarschijnlijk blindelings al kunnen typen, maar in de regel wordt er geoordeeld dat men met "nieuwe constructies" het licht en zicht niet mag belemmeren van de andere buren...

Turaki

#3 , 24 okt 2012 08:20

Neem eens contact op met de gemeente (dienst stedenbouw) en meldt dit. Zij zullen dan controleren of er sprake is van een bouwovertreding.

Reclame

Maura
Topic Starter

#4 , 24 okt 2012 13:03

Ok, bedankt voor het advies. Ik zal eens horen in't stadhuis.
Maar ja, ik wil natuurlijk ook geen ruzie met mijn buren, ik woon hier ook maar net.

Xastheron

#5 , 24 okt 2012 13:14

Betekent natuurlijk niet dat ze daar gebruik (lees: misbruik) van moeten maken.

Heb je de buren hier eigenlijk al over aangesproken? En hebben zij jou hierover ingelicht? Dit kan een verschil maken moesten er verdere stappen nodig zijn...

Terug naar “Andere”