eigen huis gekocht nu wil vriend ook (samen of zelf) huis

Barbara77
Topic Starter

eigen huis gekocht nu wil vriend ook (samen of zelf) huis

#1 , 02 jan 2013 15:49

Mijn vriend wil graag samen een huis kopen of ook een huis kopen ?

Wat is beste oplossing ?

1° het huis in mijn naam houden en verhuren en kijken om samen een nieuw huis te kopen
2° dat hij zich inkoopt in mijn huis zodat we beiden 50% eigenaar zijn en dan later dat huis verkopen ?
3° dat hij op zijn naam een huis koopt (en ik eventueel geld inbreng : ongelijke inbreng) en dit laten schrijven bij notaris maar dat het huis wel in zijn naam blijft zodat we zowel mijn huis als zijn huis fiscaal kunnen inbrengen elk op eigen naam.

Wat als we trouwen ? Vervallen die wetten dan ?

Dank voor advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2013 09:12

Interessante vraag. Het zou me niet verwonderen dat wanneer jullie wettelijk (en misschien zelfs feitelijk) gaan samenwonen, jouw huis als énige eigen woning bekeken wordt, en het huis van je vriend als tweede woning, waardoor je niet beide leningen ervoor fiscaal kan inbrengen. Maar geen idee of dit effectief zo is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”