Vorstschade

JFL032
Topic Starter

Vorstschade

#1 , 17 mar 2013 12:24

Hallo,

Wat denken jullie hiervan:
- Ik ben eigenaar van een huisje.
- Eind verleden jaar 31/12/2012 verhuist een huurder.
- Het nodige wordt gedaan om de tellers over te nemen.
- Ik merk op dat er een “extra” teller staat , de huurder verklaart dat hij in het verleden betaling problemen had, maar dat deze voorbij zijn.
- Na telefonisch contact met Electrabel , verklaren zij hetzelfde ( huurder heeft gedurende een periode een budgetmeter gehad maar had terug een normaal contract)
- Ik krijg een contract van Electrabel aangeboden “voor een leegstaand huis” voor 5€/maand , ik betaal sinds januari 5€/maand
- Vandaag ZATERDAG(16/03) merk ik op dat er geen elektriciteit is, de hoofdschakelaar staat af.
- Ik krijg deze niet meer werkend … en bel de technische dienst van Ores.
- Daar krijg ik te horen dat betreffende budgetmeter niet meer in dienst was , maar nog niet gedeactiveerd is, en er daarom geen elektriciteit meer leverbaar was ???
- Volgens hun moet ik MAANDAG contact opnemen met Electrabel.
- Ik doe het nodige voor van bij mij , elektriciteit aan de ketel te krijgen om beginnen te verwarmen…na enkele minuten warmen loopt er water uit = ketel stuk gevroren; op zijn minst

Wie treft hier schuld en wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor een antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Jean-François

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 17 mar 2013 14:12

Contract voorwaarden goed nakijken .
Als u contract hebt met E. sinds begin januari voor levering , en u betaald daarvoor , zou u normaal elect. moeten krijgen .
Contract kan mogelijks niet doorgegeven zijn aan Ores . ( laat E. dit schriftelijk bevestigen ) .
Ook daar de voorwaarden van die budgetmeter goed nakijken .

http://www.creg.be/nl/demandinfos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

artemis

#3 , 17 mar 2013 16:12

Als ik het goed lees hebt u tussen 31/12 en 16/3 niets in het huis gedaan qua poging om het minimaal te verwarmen. Het kapotvriezen van de ketel lijkt me dus absoluut uw eigen verantwoordelijkheid. U wist gedurende die 2,5 van de koudste maanden van het jaar dat de ketel niet brandde.

Reclame

JFL032
Topic Starter

#4 , 18 mar 2013 10:04

Als ik het goed lees hebt u tussen 31/12 en 16/3 niets in het huis gedaan qua poging om het minimaal te verwarmen. Het kapotvriezen van de ketel lijkt me dus absoluut uw eigen verantwoordelijkheid. U wist gedurende die 2,5 van de koudste maanden van het jaar dat de ketel niet brandde.

Geachte,

Neen , het huisje werd verwarmd dag en nacht op de minimum van 6° door centrale verwarming en het sanitaire warm water op 20° (dmv een mazoutketel)
Maar door het afsnijden van de electriciteit , was er geen verwarming meer , en het is hier tot -14° geweest.

Ik kom regelmatig controleren , om de week

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mar 2013 10:11

Heb jij dokumenten of mails van of naar Electrabel waarop de meternummer is vermeld?
Welke meter heb jij overgenomen, de gewone meter of de budgetmeter? Kijk hiervoor de meternummers na.

JFL032
Topic Starter

#6 , 18 mar 2013 11:03

De gewone teller is op mijn naam gekomen (daarvan heb ik wel documenten ) , van een bugetmeter wist ik niets. Via telefoon (toen ik ontdekte dat er een "extra bakje" stond) met een Electrabel medewerker achteraf ,legde die mij uit dat de budget meter er nog wel stond maar niet meer actief was... Welke dus duidelijk het geval niet was ! Daarvan heb ik helaas geen bewijs .

Vandaag gechat met een Electrabel medewerker ( omdat zaterdag de persoon van Ores zei dat ik mijn leverancier moest contacteren ) die mij uitlegde dat Ores op de hoogte was dat er een nieuw contract was en betreffende budgetmeter moest gedeactiveerd worden. Volgens Electrabel is dus Ores in de fout. (de bal wordt dus terug gekaatst)
Deze chat heb ik wel kunnen in een document zetten en reeds doorgestuurd naar de verzekering.

Terug naar “Andere”