garagepoort

garagepoort
Topic Starter

garagepoort

#1 , 06 apr 2013 15:03

Wij lieten in juli 2011 een automatische garagepoort plaatsen. Die ging niet meer einde dec 2012. Na 3 weken opengestaan te hebben kwam de leverancier herstellen tot 2 x toe. Een week na de eerste herstelling terug kapot !
Wij kregen tot een verbazing een factuur te betalen van 1090 euro met als uitleg dat de garantie niet meer telde omdat de poort kapot gemaakt werd door derde of verkeerd gebruikt ! Nonsens natuurlijk !

Nu mijn vraag : mocht de hersteller de kapotte stukken zonder te tonen zomaar meenemen ?Hij wil ze niet teruggeven!
Hij gaf geen details op zijn factuur. Wij weten niet aan hoeveel hij werkt per uur, ook niet het aantal werkuren en evenmin de kostprijs van de wisselstukken. Tot nog toe niet betaald natuurlijk ! De man komt van in het begin met een advocaat af en dreigt met een gerechtelijke procedure als we einde deze week niet betalen.
Onze eis is : geef een gedetailleerde factuur en breng ons de wisselstukken terug, zodat we kunnen zien wat er effectief vernieuwd is . Dat wordt geweigerd. Kan hij ons vervolgen zonder aan deze eisen te voldoen?zONDER EEN GEDETAILLERDE FACTUUR ?

Noot: ik wil graag de naam van de firma bekend maken om andere eventuele kopers te waarschuwen voor deze oneerlijke handelaar !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 apr 2013 15:43

In dergelijke context geen namen...

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2013 16:06

Vervangen stukken voioirleggen zal mogelijks al niet meer kunen omdat aannemer ze al in de container zal gekieperd hebben.
Weet je zelf hoeveel uren ze aan de poort hebben gewerkt, en met hoeveel man? Hoeveel kilometer bedraagd zijn verplaatsing (heen en terug)?
Je hebt wel recht op een gedetaileerde rekening (aantal uren gewerkt aan loon X; wisselstukken, verplaatsing)
Stuur zijn advokaat een aangetekend briefje waarin je gewoon de details van de faktuur vraagt, en dat je dan zal betalen.

Reclame

garagepoort
Topic Starter

#4 , 06 apr 2013 18:58

Ik weet niet hoeveel uren hij eraan gewerkt heeft , de 2de maal dat hij kwam waren ze met 3. Iemand stond voortdurend te telefoneren en uitleg te vragen , aan de leverancier en de andere probeerden de motor te laten werken. De advocaat antwoordt dat de wisselstukken bij hem zijn en ik eens kan gaan kijken (79 km ver en op afspraak) en over de factuur zegt hij geen woord(nochthans al verschillende malen gevraagd)Hij somt alleen op wat hij gedaan heeft en in de laatste mail stond zelfs dat de motor verbrand was. Wij hebben toch recht op die kapotte stukken hé ofwel moet hij ze zelf terugbrengen, want hij heeft ze onterecht meegenomen . Is dat verplicht dat de kapotte stukken moeten blijven liggen, weet iemand dat ? Als hij ze terugbrengt en een detailfactuur geeft willen we zelfs betalen, alhoewel er 2 jaar wettelijke garantie is en er niemand aan de poort geprutst heeft. Wij hebben hier deze winter 2 weken met een open garage gewoond en iedereen kan van in de garage langs de kelder binnen.Geen aanmaning tot betalen en onmiddellijk dreigen met een gerechtelijke procedure. Welke respectabele firma doet dat ?

garagepoort
Topic Starter

#5 , 09 apr 2013 13:58

Wie kan mij raad geven over hetgeen we kunnen doen ? In onze vorige woning hadden we reeds 15 jaar een elektrische poort zonder ooit één probleem, maar die was geplaatst en geleverd door een bekwame gekende firma.Hier mochten we niet kiezen wie de onderaannemers waren. Allemaal Westvlamingen (ze zijn niet allemaal slecht) waar de installateur van de poort , een schrijnwerker was ,die zo een beetje van alles en niets kon afwerken. Bij panne werd onmiddellijk de leverancier en fabricant ingeschakeld, wat hem geld kostte en wij moeten betalen. Na amper 1 j 6 m gebruik u!! Waar blijft de wettelijke 2 jarige garantie ,Zelfs een gedetailleerde factuur kan hij niet geven .Waarschijnlijk veel te veel gerekend : 1092 euro voor een herstelling!!!Hij durft geen uitleg geven en blijft alles ontkennen. Hij durft de stukken niet terugbrengen ...maar dreigt wel met een gerechtelijke procedure ! Ik zou iedereen willen behouden tegen die firma !

Terug naar “Andere”