recht op klein beschrijf

Lanox
Juridisch actief: Nee

Re: recht op klein beschrijf

#16 , 10 feb 2015 11:45

Strikt genomen is dit misschien wel domiciliefraude, maar is het niet wat belachelijk om hierover een probleem te maken...?
Wat maakt dat dit nu uit?
Het IS domiciliefraude. U mag het verbloemen zoals u wil, maar als men er achter komt (en de kans is vrij groot bij zo een constructie) dan heeft u het spek aan uw been.

Wat het uit maakt: 6,67% van de aankoopprijs van uw huis (prijs die u betaald hebt) + alle gevolgen van domiciliefraude.
Als de kopers nog een half jaar wachten om in onze woning zich te domicilieren bij ons, dan spelen we het wel volgens de wet... maar hier heeft toch niemand voordeel of nadeel bij...
Als u hiermee bedoelt dat de kopers er effectief gaan wonen, u effectief verhuist naar uw nieuw adres, en ondertussen u uw domicilie op het oud adres houdt en de kopers niet op hun nieuw adres? Dan plegen zowel u als de kopers domiciliefraude. Als de kopers een beetje verstand hebben gaan ze daar nooit mee akkoord, met uw voorgestelde constructie trouwens ook niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 10 feb 2015 12:30

Als de inspectie controle uitvoert, wat zeker niet uitgesloten is. Zou zeker als koper niet meegaan in u verhaal.
Was het geen optie om de akte te laten verlijden na 3 jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers
Topic Starter

#18 , 10 feb 2015 14:55

@ sloeberken... wat bedoel je met akte laten verlijden?

Dus wat raden jullie mij dan aan? Op m'n oude adres blijven wonen tot in Augustus, en dat terwijl m'n nieuwe woning reeds instapklaar is... wat een zonde...

Ik wil geen discussie op gang brengen maar speel wel es advocaat van de duivel...

Hoe kan iemand bewijzen dat ik effectief niet meer op m'n huidig adres woon?
Sowieso zal ik meer in m'n nieuwe woning zijn dan in m'n oude.
Er moet er nog geschilderd worden, terras aanleggen, tuinhuis aanleggen... Stel je eens voor dat ik s'avonds laat (na de werken) terug naar mijn oude woning moet om te slapen omdat ik anders strafbaar ben...? Komaan zeg!!

@sloeberken... ooit al dergelijke controle gekregen? Ik nog nooit en ken ook niemand die dergelijke controle heeft gekregen. Tenzij net na een verhuis.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 feb 2015 19:25

Stel je eens voor dat ik s'avonds laat (na de werken) terug naar mijn oude woning moet om te slapen omdat ik anders strafbaar ben...? Komaan zeg!!
Niemand dwingt u om dat te doen. U bent een verbintenis aangegaan bij de aankoop van uw oude huis: u krijgt 5% korting op de prijs als u er o.a. 3 jaar blijft wonen. U wil er geen 3 jaar wonen en dus uw deel van de verbintenis niet nakomen? Geen probleem, u moet enkel de korting nog bij betalen en een boete van 1,67%. Niemand dwingt u om waar dan ook te gaan slapen, alleen wil u enkel de rechten zonder de plichten. Kom hier dus alstublieft niet Calimero spelen.

Wat mij betreft heeft de TS veelvuldig antwoord gekregen op zijn vraag en mag hier een slotje op.

ddanck
Contacteer: Website

#20 , 10 feb 2015 22:52

Men hoeft inderdaad geen drie jaar eigenaar te zijn;

En als men de woning verkoopt. En deze vervolgens huurt van de koper, is er ook geen sprake van domiciliefraude.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Andere”