meteropname eandis

meesje
Topic Starter

meteropname eandis

#1 , 28 mar 2015 23:04

Ik vraag me af waarom Eandis dit jaar tov alle vorige jaren mijn meterstanden exact één maand vroeger heeft opgevraagd.
Het gevolg is wel dat er nu een afrekeningsfactuur wordt opgesteld voor 1 mei, waardoor er dit jaar geen gratis electriciteit wordt toegekend.
Ik vraag me af waarom eandis die opnames exact één maand heeft vervroegd.
Is daar dit jaar een speciale reden voor?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 29 mar 2015 10:36

Voor de toekenning van de gratis elektriciteit voor het kalenderjaar 2015:

telt de gezinssamenstelling van 1 januari 2015. Als de samenstelling ondertussen wijzigt, telt dat pas mee vanaf het volgende jaar.

moet de leverancier die op 1 april 2015 elektriciteit levert, de gratis elektriciteit voor het jaar 2015 toekennen.

wordt de korting toegekend op de eerste afrekening na 1 mei 2015. U vindt deze korting onder de vermelding ‘korting gratis elektriciteit’ (opgelet: het is de factuurdatum die van belang is en niet de verbruiksperiode of datum van meteropname).

U hebt uw afrekening al voor 1 mei 2015 ontvangen? Dan ontvangt u de gratis hoeveelheid elektriciteit voor 2015 pas op uw afrekening van 2016.

Bron: vlaanderen.be

Waarom is Eandis dit jaar vroeger gekomen? Omdat ze nu eenmaal ergens vroeger moeten komen....

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 29 mar 2015 12:52

Ik denk dat meesje dat reeds wist want ze zegt het zelf in haar vraag.

Het lijkt me wel merkwaardig dat ze nu ineens een meterstand vragen over een periode van slechts 11 maanden ipv 1 jaar.
Bij mij is dat steeds in dezefde maand.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mar 2015 15:53

Bij mij is dat verleden tijd. Zowel gas als elektriciteitsmeter worden van op afstand afgelezen. De meterstanden worden via de elektriciteitskabel doorgegeven naar Eandis.

berenod

#5 , 30 mar 2015 12:01

Bij mij, waren ze ook 1 maand vroeger dan vorig jaar...

Sent from my iPad using Tapatalk

Terug naar “Andere”