Verplaatsbare inrichting voor bewoning in tuin

BrechtS
Topic Starter

Re: Verplaatsbare inrichting voor bewoning in tuin

#16 , 20 aug 2014 23:04

Die optie heb ik ook bekeken, en ging daar nog een forum over starten hoe het zou zitten met belastingen daarop. Aangezien ik het niet voor de openbare weg zou gebruiken, heb ik niet veel zin om er dan nog eens berkeersbelastingen op te moeten betalen... Niet dat ik het niet zou betalen dan, maar het hangt af van hoeveel het zou zijn. Ik ken niets van de belastingen op voertuigen en aanhangwagens dus weet ik niet direct of ik hier wel aan kan beginnen. Alvast bedankt voor de tip!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 21 aug 2014 09:49

volgens mij zet je dat in je tuin als je dat wil en dan moet je er geen belasting op betalen. Ik zie er hier vaak in weiden staan als kinderspeelhuisje of zelfs als logeerkamer. Maar goed, het is hier dan ook Wallonie...Hier kijkt men - denk ik -iets meer door de vingers.

nijltjetweety

#18 , 05 sep 2014 18:44

de broers zullen je blijven ambeteren vrees ik. Zelfs in een caravan of iets anders. Kan je niet eenvoudig de zolder of andere ruimte in twee delen met een gyprocwand?

Reclame

BrechtS
Topic Starter

#19 , 06 dec 2014 15:39

de broers zullen je blijven ambeteren vrees ik. Zelfs in een caravan of iets anders. Kan je niet eenvoudig de zolder of andere ruimte in twee delen met een gyprocwand?
Sorry dat ik zo laat antwoord, ik heb namelijk al een hele tijd niet meer op dit forum gezeten en dacht niet dat er andere mensen zouden antwoorden. De broers zouden me zeker minder storen. Het storende nu is vooral dat ik elk geluid in de gang hoor. Mijn ene broer zijn kamer is op de zolder, en de zoldertrap is 'in mijn kamer ingebouwd. Om het zo te zeggen. De muur tussen de trap en mijn kamer is enkel een houten skelet met langs beide delen een houten afwerking. Akoestisch trekt dat op niets. En de zolder is ook niet voorzien om als kamer gebruikt te worden. Elke verplaatsen van voorwerpen (vergeet niet de bureaustoel op wielen), elke stap en al het geluid (dus ook de muziek van zijn kamer) van de zolder hoor ik. Muziek opzetten helpt niet, zeker niet tegen de geluiden van het stappen en het gebruik van de trap. Dat is dus hetgeen dat het meeste stoort en afleid, en dat zou al wegvallen. Tegen wanneer ze me zouden storen als ik in een soort caravan in de tuin zit, dan zullen ze wel een goede reden hebben volgens mij (ik zie ze niet de in januari de kou trotseren om mij lastig te vallen om onnozel te doen)... En vergeet niet: mijn bureau is ingebouwd onder de trap, dus het dichtst bij de geluidsbron.

Ik heb zelf al wat voorstellen gedaan om de akoestiek van de wand te verbeteren, maar mijn ouders zijn verkocht aan de afwerking en dus die mag ik niet aanpassen. Om dan geluidsisolatie in het houten skelet te voorzien (dus volgens massa-veer-massa principe) zouden mijn ouders iemand moeten inhuren om dat te plaatsen (ze willen enkel kwaliteitswerk) en dat vinden ze te duur... Dan schiet er dus niet veel mogelijkheid over voor mij.

Om mijn gevoeligheid voor geluid wat date verduidelijken: als ik in een bib studeer, ben ik constant afgeleid door mensen die hun blad omdraaien, door mensen die hoesten of niezen, door het gewandeld van de mensen (zelfs van die zonder hakken) en daarom is studeren in de bib ook geel oplossing. Visueel ben ik ook snel afgeleid, door personen in de buurt die een blad omdraaien, of door personen die voorbijstaken, of binnenkomen, of handbewegingen...

Matje 4

#20 , 03 apr 2015 09:06

Is een goede hoofdtelefoon (dus geen oortjes) geen oplossing voor je afleiding? Goedkoop en in mijn geval doeltreffend....

mava105
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 apr 2015 12:18

Of gewoon oorkappen. Die zien er hetzelfde uit als een hoofdtelefoon, maar er komt dus geen muziek uit. Veel gebruikt op bouwwerven enz..., en zeer doeltreffend.,

Terug naar “Andere”