Ze kwamen onmiddellijk met mij mee om foto's te nemen en plaatsten een advertentie "te koop" op immoweb.
Na 2 dagen hadden ze reeds een schriftelijk bod binnen dat overeen kwam met de vraagprijs. Ik was tijdens dat bewuste bezoek van de bieder zelf ook aanwezig wat volgens de makelaar mijn intentie aantoont dat ik akkoord was om mijn appartement voor die prijs te verkopen.
Ik heb echter nooit enige schriftelijke overeenkomst met die makelaar ondertekend en weigerde dus dat bod te aanvaarden vermits het mij allemaal wat te snel ging. Eerlijkheidshalve werd ik me er ook van bewust dat, gelet op het feit dat iemand na 2 dagen reeds een bod deed dat gelijk was aan de vraagprijs, ik misschien iets meer zou kunnen vragen.
De makelaar beweert nu echter dat wat hem betreft onze "overeenkomst" is voldaan vermits hij een koper heeft kunnen vinden die voldeed aan de vraagprijs, en hij derhalve recht heeft op een commissie gelijk aan 3% plus BTW op de geboden vraagprijs, ongeacht van het feit dat ik het bod niet heb aanvaard.
Elke hulp zou bijzonder worden gewaardeerd vermits hij mij nu heeft gedagvaard.