waterlekkage door buren.

mariadriessen
Topic Starter

waterlekkage door buren.

#1 , 02 dec 2015 08:17

Mijn buurman zijn buiten waterleiding rioleering is waarschijnlijk stuk of verstopt waardoor er zware lekkage is aan slaapkamer en woonkamer dus waar de buitenleiding is. Dus de lange buis aan de muur geplakt om alle regenwater weg te laten stromen.
Nu dacht ik eerst dat er iets mis was met mijn leiding en heb ik ook een loodgieter laten komen. Die heeft gekeken en bij mijn huis is er niets aan de hand het ligt aan de buren.
Hij zegt dat hun leiding vol zit met bladeren van de bomen en misschien ook gebroken en sijpelt het zo de muren door.
Nu staat het huis te koop en dit jaagt zo de kopers weg, want alle behang is eraf gevallen zwarte muren veel water die eraf druipt door de buren. Ik heb veel schade aan mijn muren en behang.
Buurman kan je niet mee praten hij doet niet eens de deur open en als je blijft bellen zegt hij jaja ik ga het maken en doet daarna niets.

Ik ga vandaag de brandverzekering natuurlijk bellen en mijn verhaal doen, maar wie kan mij helpen moet ik dit over laten aan de brand verzekering dat zij het opneemt met zijn verzekering of wat juist?
Moet ik iemand laten komen om alles te maken en dan indienen?
Maar stel dat het over een maand weer gebeurt omdat de buurman niets heeft gemaakt? Ik kan toch niet blijven indienen?
We hadden net een paar maanden geleden alle muren behangen en geschilderd voor de verkoop.

Wie kan mij hierin helpen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2015 15:20

Hopelijk is uw uitleg naar uw verzekering toe beter dat deze post. Nogal verwarrend en gebruik van de verkeerde bewoording. De buis die je waarschijnlijk bedoeld is een regenwaterafvoer en geen waterleiding.
Verzekering kan de buur niet dwingen tot herstellingen. Daarvoor zal je bij de vrederechter moeten zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”