afstand gedaan van eigendom

mariadvr
Topic Starter

afstand gedaan van eigendom

#1 , 23 jul 2009 19:47

Toen mijn zoon 3 j. geleden een huis kocht heeft hij bij de notaris een kontrakt ondertekend waarin stond dat hij afstand deed in de eigendom die hij heeft in ons huis. Ik ben de moeder en weduwe.
Nadien heb ik eigenhandig een verklaring opgesteld :
In tegenstelling tot de akte opgemaakt op .... verleden bij notaris .... verklaar ik dat mijn zoon GEEN afstand meer doet van de eigendom, gelegen ..... maw. mijn drie kinderen zijn mede-eigenaar van het huis gelegen .....

Is dit rechtsgeldig ? Kan iemand mij daarop een antwoord geven aub.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 apr 2011 15:17

Beste Maria ,

zoals elders vermeld heeft deze intentieverklaring geen juridische waarde to. anderen. Daarmee bedoeld : Registratie , fiscus , schuldeisers , en wat nog allemaal.
Daarenboven , elke eigendomswijziging van een onroerend goed - en dat is het toch - moet via notariële akte geregistreerd worden bij het kantoor van Registratie en Domeinen , die het officiëel bestand hierover bijhouden.

Leg uw probleem eens voor aan een notaris. Vertel daar vooral waarom U het zou gedaan hebben , die brief opmaken.

Laatst omhoog gehaald door mariadvr op 01 apr 2011 15:17.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”