bezwaarschrift

Jodi
Topic Starter

bezwaarschrift

#1 , 31 mar 2010 13:34

Het stuk grond, dat schuin achter ons huisje is gelegen, gaan ze verkavelen in 2 HOB.
Op zich heb ik er geen groot probleem mee, behalve dat ze al het zonlicht van ons terras wegnemen.

Mijn vraag is: Volstaat dit als grondige reden om een bezwaarschrift in te dienen? Zo ja, kan iemand mij zeggen wat ik er juist allemaal moet in vermelden?
Ik heb niet zo heel veel ervaring in het schrijven van bezwaarschriften. :shock:

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
esuiftous

#2 , 03 apr 2010 02:15

Beste,

Ik veronderstel dat u het bezwaarschrift bij uw gemeente wil indienen?
U kan wel enkel bezwaar indienen als er een openbaar onderzoek lopende is. Anders zal u moeten wachten om beroep in te dienen tot na de aanplakking van de beslissing.

Indien het hier om een openbaar onderzoek gaat zou ik zeggen dat dit een degelijke reden is.
Als ik mij niet vergis zijn zelf art. 544 en 1382 van het burgerlijk wetboek van toepassing: schade door wegnemen van zonlicht (maar ben geen jurist dus ook niet 100% zeker)

In uw geval zou ik het zowel schriftelijk doen als met een grafische toelichting. (een plannetje waaruit blijkt dat uw zonlicht geblokkeerd zal worden)
Er zijn geen specifieke formulieren of formaliteiten. U dient enkel een aangetekende brief te schrijven dat u hinder zal ondervinden.

In het beste geval zal met uw bezwaar rekening gehouden worden.
In het slechtste geval zal er enkel naar verwezen worden in de vergunning ..zonder meer. U kan dan nog altijd beroep indienen.
De regeling van het beroep staat in artikel 4.7.21. van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening
De procedure van het openbaar onderzoek op de website van de Ruimtelijke Ordening Vlaanderen:http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk/ve ... v2009.html

Reclame

Terug naar “Andere”