Mijn woning is gelegen achter de huizen die aan de openbare weg grenzen.
Teneinde mijn woning te bereiken heeft de gemeente destijds van de vroegere eigenaar de toegangsweg aangekocht. Deze toegangsweg is dus een "openbare weg" geworden met een beperkt openbaar karakter.
(te gebruiken door mijzelf, als toegangsweg tot mijn woning)
Nu is het zo dat deze weg tussen twee percelen loopt om dan een bocht te maken naar links en zo achter de percelen van (bijna) 3 woningen loopt waar dan uiteindelijk mijn perceel begint.
Deze buren (van die drie woningen) hebben gemakshalve gebruik gemaakt om ook langs de achterzijde hun perceel te kunnen bereiken. Ik had hier tot voor kort geen problemen mee, daar ik ook geen hinder ondervind van deze buren. Hun inritten liggen op voldoende afstand van mijn perceel.
Nu wilt een andere buur ook een inrit maken aan de achterzijde. Zijn perceel steekt zo'n 2 meter voorbij de hoek van mijn perceel en dit zou inhouden dat deze inrit, zeer smal, tot tegen mijn haag (die achter de rooilijn staat) lopen. Kortom : ik zou er erge overlast van hebben + de haag zou elke week moeten gesnoeid worden want anders zal hij er met zijn wagen niet naast raken. Kan dit zomaar ?
Uiteindelijk heeft deze persoon aan de straatkant zijn oprit met drie garages, nog een hele strook openbare weg voor zijn perceel en dus voldoende ruimte om zijn voertuig te kunnen parkeren.